makcik boncett...
biler masuk 5 bulan perut ..satu perkara yg luar biasa (bg 1st pregnancy mcm saya la..hehe)
dah mula rasa pergerakkan dalam perut sendiri :) sgt nyilu!!tp layan jugak..coz kite tau baby itu tgh bangun dan aktif bermain2 :D
makcik boncett biler....doktor cakap kemungkinan gegirl :)) yeayyyy, i like it!tp hubby redha kan aje..)coz teringin anak laki buat peneman dia tgk bola..hehe..lain kali ye cik abang..ini baby takleh tgk bola..kena tgk cite korea bersama ummi dia..hehehe
makcik boncett..
biler terasa semua seluar2 dah takleh nak di zip/button..huhu..rupa2 nya kehamilan ini merupakan investment yg sgt besar..bukan utk brg baby2 aje nak kena sediakan, termasuk cost bersalin, brg2 keperluan ibu mengandung dan makanan2 berkhasiat utk dimkn!huhuhu..(nasib baik vitamin2 lain doc bg siap2 then claim kat company.kalu tidak lagi parahh!
makcikkk boncet!
bila semua kerja umah di buat oleh si hubby..hehe..alasan- ibu mengandung cepat mengah, so takleh buat keje berat2..hikhik..amik kesempatan time mengandung.. :)
makcik boncett..
biler tido mlm dah mula tak leh..huhu..mesti bgn utk ke toilet (pundi kencing jadi sgt sensitif, coz baby dah menekan!), tido mengiring lama2 pun tak selesa, tido menelentang pun salah dan paling ketara apabila suami yg blk dari outstation tido berdengkurrr!!hahaah..ampun yangg.. :P jadi esoknye kat opis mesti kena tido setgh jam di atas kerusi..huhu..
makcik boncett..
bilerr semua org tgk saya yg kecik ini membawa perut yg ke depan dan bertanya.. "eh, dah kawen ker??" sebab kemungkinan besar muka & fizikal saya nmpak mcm budak sekolah!!hehe
*****
Tuesday, November 10, 2009
Wednesday, September 23, 2009
laporan hari raya 1430
kejadian yg belum penah berlaku, telah dilakukan oleh saya (sempena bulan Syawal)
1) tiada baju raya, tiada kasut raya, tudung raya dan kuih raya dll. senang cite tiada langsung persiapan raya..huhu
2) cuma 2 hari sebelum raya saya dan suami pergi OU dan kompleks PKNS utk cari kuih raya buat mak mertua dan hadiah raya utk ayahanda saya :) nasib jumpa!tp utk kami, tiada apa2~
3) menjelang raya, saya telah berjaya memberi DUIT RAYA kepada abah ibu dan mak mertua walaupun tak seberapa, tp boleh la beli sehelai baju...hehe. tujuan: utk mendapat keberkatan raya utk saya dan suami..
4) di pagi raya hanya membuang masa bergambar dgn adik beradik, kemudian menziarah kubur sanak sedara dan kemudian terus blk ke Linggi, jumpa mak mertua. langsung tak sempat beraya di rumah sanak sedara saya, kerana kesuntukkan masa!huhuhuh..
5) Sesampai Linggi, family sana sudah abis beraya ke umah sedara mara, jadi kami terlepas utk beraya lagi!!huhuhuuhuhuhu..gamaknyerr ddk umah-makan-tido. sangat la tak beraya!terus tukar t-shirt dan track bottom.
6) malam raya pertama, melayan suami menonton bola sampai tghmalam..masa itu baru tersedar..giler takder life ke aku???huhuhu..
7) raya kedua - masih melepak di rumah!makan- tido-borak2. mak mertua suruh beraya ke umah makcik2, tp kemalasan la plak..maaf mama!!kami tiada mood beraya!hihi..
8) ptg raya kedua - bertolak balik kl! sambung melayan tv di rumah sampai raya ke 3....
9) raya ke 4 - saya telah masuk keje!!! suami ddk umah, jadi suri rumah tangga (btulkan toilet, mop lantai, jemur kain dan beli brg rumah!hehe)
so camner??best tak raya wa?? :))
Wednesday, September 16, 2009
raya 1430H
raya tinggal lagi 3 hari lagi..
persediaan: tiada (tiada mood hendak kuar shopping sbb tak larat, huhu)
rancangan raya: blk linggi (kg husband) pada hari raya pertama, selepas bersalaman dgn famili saya di kelana jaya.
(ini adalah pertama kali saya merasa beraya di kg. selama 26 tahun saya hanya beraya di Kg Pandan, KL (rumah arwah nenek belah abah) dan di Cheras (belah arwah ibu).
tapi kali nih blk linggi hanya sekejap rasanya, sbb saya tiada cuti raya. cuti raya telah di 'freeze' kan oleh bos, alasannya saya banyak amik MC!cehhhh..saje jer dengki aku nak cuti lama2, mc2 la bos, AL lain. baki AL ada lagi 10 hari..MC ada lagi 4 hari (setelah mengambil 26 hari MC)..huhu..selama 4 tahun aku keje, inilah pertama kali meng'fully utilised' kan MC..hahaha..sgt suka dpt menghabiskan medical budget saya!!padan muka ko company..
oh ye, husband akan balik esok malam, dan dah tak payah dah nak g sana lagi..hooreeyyy!!saya sgt lega husband dah blk, coz saya sgt tertekan apabila husband takder, menanggung rasa mabuk2 seorang diri amat menyeksakan..huhu..
malam raya, hubby ajak g Jalan TAR. beli barang2 raya utk last minute..hope la saya larat. saya mau jalan2..sudah bosan ddk umah aje..nak belikan mak mertua dan abah kuih raya dan bbrp helai tudung and baju (utk saya jugak).
last - selamat hari raya pada semua. maafkan segala kesalahan saya dan suami yer..jumpa nnti after raya.. semoga mendapat keberkatan Syawal hendaknya. Aminn..
persediaan: tiada (tiada mood hendak kuar shopping sbb tak larat, huhu)
rancangan raya: blk linggi (kg husband) pada hari raya pertama, selepas bersalaman dgn famili saya di kelana jaya.
(ini adalah pertama kali saya merasa beraya di kg. selama 26 tahun saya hanya beraya di Kg Pandan, KL (rumah arwah nenek belah abah) dan di Cheras (belah arwah ibu).
tapi kali nih blk linggi hanya sekejap rasanya, sbb saya tiada cuti raya. cuti raya telah di 'freeze' kan oleh bos, alasannya saya banyak amik MC!cehhhh..saje jer dengki aku nak cuti lama2, mc2 la bos, AL lain. baki AL ada lagi 10 hari..MC ada lagi 4 hari (setelah mengambil 26 hari MC)..huhu..selama 4 tahun aku keje, inilah pertama kali meng'fully utilised' kan MC..hahaha..sgt suka dpt menghabiskan medical budget saya!!padan muka ko company..
oh ye, husband akan balik esok malam, dan dah tak payah dah nak g sana lagi..hooreeyyy!!saya sgt lega husband dah blk, coz saya sgt tertekan apabila husband takder, menanggung rasa mabuk2 seorang diri amat menyeksakan..huhu..
malam raya, hubby ajak g Jalan TAR. beli barang2 raya utk last minute..hope la saya larat. saya mau jalan2..sudah bosan ddk umah aje..nak belikan mak mertua dan abah kuih raya dan bbrp helai tudung and baju (utk saya jugak).
last - selamat hari raya pada semua. maafkan segala kesalahan saya dan suami yer..jumpa nnti after raya.. semoga mendapat keberkatan Syawal hendaknya. Aminn..
Tuesday, July 21, 2009
did I marry the right person?
I got this article from someone blog. I just randomly read blogger stories and found this is good info!sharing is caring :D
This is a very good article.
Those who are still single may learn something from here.Those who are already married may take it as a guideline to improve your marriage...
During one of our seminars, a woman asked a common question. She said, "How do I know if I married the right person?"
I noticed that there was a large man sitting next to her so I said, "It depends. Is that your husband?"
In all seriousness, she answered "How do you know?"
Here's the answer....EVERY relationship has a cycle. In the beginning, you fell in love with your spouse. You anticipated their call, wanted their touch, and liked their idiosyncrasies. Falling in love with your spouse wasn't hard. In fact, it was a completely natural and spontaneous experience. You didn't have to DO anything. That's why it's called "falling" in love...
Because it's happening TO YOU.
People in love sometimes say, "I was swept of my feet." Think about the imagery of that __expression. It implies that you were just standing there; doing nothing, and then something came along and happened TO YOU.
Falling in love is easy. It's a passive and spontaneous experience. But after a few years of marriage, the euphoria of love fades. It's the natural cycle of EVERY relationship. Slowly but surely, phone calls become a bother (if they come at all), touch is not always welcome (when it happens), and your spouse's idiosyncrasies, instead of being cute, could drive you nuts.
The symptoms of this stage vary with every relationship, but if you think about your marriage, you will notice a dramatic difference between the initial stage when you were in love and a much duller or even angry subsequent stage. At this point, you and/or your spouse might start asking, "Did I marry the right person?" And as you and your spouse reflect on the euphoria of the love you once had, you may begin to desire that experience with someone else. This is when marriages breakdown. People blame their spouse for their unhappiness and look outside their marriage for fulfillment.
Extramarital fulfillment comes in all shapes and sizes. Infidelity is the most obvious. But sometimes people turn to work,a hobby, a friendship, excessive TV, or abusive substances.But the answer to this dilemma does NOT lie outside your marriage. It lies within it. I'm not saying that you couldn't fall in love with someone else.
You could.
And TEMPORARILY you'd feel better.
But you'd be in the same situation a few years later.
Because (listen carefully to this):
THE KEY TO SUCCEEDING IN MARRIAGE IS NOT FINDING THE RIGHT PERSON; IT'S LEARNING TO LOVE THE PERSON YOU FOUND.
SUSTAINING love is not a passive or spontaneous experience. It'll NEVER just happen to you. You can't "find" LASTING love. You have to "make" it day in and day out. That's why we have the __expression "the labor of love."
Because it takes time, effort, and energy. And most importantly, it takes WISDOM. You have to know WHAT TO DO to make your marriage work.
Make no mistake about it. Love is NOT a mystery. There are specific things you can do (with or without your spouse) to succeed with your marriage.Just as there are physical laws of the universe (such as gravity), there are also laws for relationships.
Just as the right diet and exercise program makes you physically stronger, certain habits in your relationship WILL make your marriage stronger. It's a direct cause and effect. If you know and apply the laws, the results are predictable. .. you can "make" love.
Love in marriage is indeed a "decision"... Not just a feeling.
Remember this always:
"God determines who walks into your life. It is up to you to decide who you let walk away, who you let stay, and who you refuse to let go."
So, spent your lifetime finding out the loveable things about your spouse so that you could LOVE your spouse everyday in every way in an EVERLASTING marriage. That is why granpa's love to your granma seems so PURE.
Remember, you are with the "RIGHT" person. If not, you wouldn't have wanted to marry your spouse in the first place.hm, how's that? :)
so NICE - like others always said.. "cintaila pasangan anda baik & buruk seadanya..setiap insan Allah dh cipta ade kekuatan & kelemahan masing2..complete each other" :)
thus, make it happen in ur life!find ur love & search for it everytime.not search for the right person but search the beauty of ur spouse to ensure u love him all ur lifetime... :)
Wish my marriage will be forever...
hopefully Allah blessed us all the way till jannah..
solo entry
1) kehidupan solo adalah pada hari2 berkerja. selama 2 minggu berturut2 :( dan untuk tempoh 3 bulan! giloooo..
2) malam2 saya dan suami akan bermain 3G, utk tgk muka masing2..hehe
3) waktu siang, kalu line clear kami akan berchatting melalui ym atau facebook. ala2 mcm zaman sebelum kawen plak..hihi
4) hubby bagitau di sana dia berkawan dengan nelayan2 kemaman (jadila, dari dia ddk terperuk dalam umah)
5) hubby jugak bgtau selalunyer dia akan makan meggi rendam. cian..sebab tuh dia dah kurus skit, tp buncit tetap mentennn :P
6) walaupun saya cuma jadi bi-weekly wifey, tapi skill masakan sudah ada improvement! :) saya sgt suka memasak!hehehe..tp kekadang failed jugak..ada garam terlebih, gula terbanyak, air tertuang lebih2..hihihi..tak apa, hubby tetap menunjukkan ibu jari ke atas! :)
7) sang suami sudah pandai cakap bahasa terengganu, walaupun kadang2 saya sendiri tak paham dia cakap ape. mungkin slang terengganu campur dgn melanau kot!hihihi :P
8) kehidupan single saya pada hari2 biasa kadang2 di temani kawan2, saya terasa seperti belum berkahwin aje :)
9) Mak mertua sudah berjaya mengajar saya memasak sweet sour ikan bawal, ayam sambal, sayur bayam, hurmmm, ape lagi yer (banyakkk, tp saya tak ingat la ,sorry mama!)..apepun, skill mak mertua mmg terbaik!!
10) sang suami ada lagi 2 bulan di perantauan, saya sudah sakit jiwa...huhuhuhuu..tuan bos, tlg kembalikan suami saya!!!! :(
2) malam2 saya dan suami akan bermain 3G, utk tgk muka masing2..hehe
3) waktu siang, kalu line clear kami akan berchatting melalui ym atau facebook. ala2 mcm zaman sebelum kawen plak..hihi
4) hubby bagitau di sana dia berkawan dengan nelayan2 kemaman (jadila, dari dia ddk terperuk dalam umah)
5) hubby jugak bgtau selalunyer dia akan makan meggi rendam. cian..sebab tuh dia dah kurus skit, tp buncit tetap mentennn :P
6) walaupun saya cuma jadi bi-weekly wifey, tapi skill masakan sudah ada improvement! :) saya sgt suka memasak!hehehe..tp kekadang failed jugak..ada garam terlebih, gula terbanyak, air tertuang lebih2..hihihi..tak apa, hubby tetap menunjukkan ibu jari ke atas! :)
7) sang suami sudah pandai cakap bahasa terengganu, walaupun kadang2 saya sendiri tak paham dia cakap ape. mungkin slang terengganu campur dgn melanau kot!hihihi :P
8) kehidupan single saya pada hari2 biasa kadang2 di temani kawan2, saya terasa seperti belum berkahwin aje :)
9) Mak mertua sudah berjaya mengajar saya memasak sweet sour ikan bawal, ayam sambal, sayur bayam, hurmmm, ape lagi yer (banyakkk, tp saya tak ingat la ,sorry mama!)..apepun, skill mak mertua mmg terbaik!!
10) sang suami ada lagi 2 bulan di perantauan, saya sudah sakit jiwa...huhuhuhuu..tuan bos, tlg kembalikan suami saya!!!! :(
Subscribe to:
Posts (Atom)