Tuesday, June 11, 2013

3rd Pregnancy : 21 weeks

Quick update -

Sabtu lepas pergi KJMC for check up. So far so good. Doctor letak aje scanner atas perut, terus ternampak baby terkangkang..kekekek..menunjukkan "burung" nya itu..so memang konfem la bayi lelaki. Alhamdulillah..
Overall, berat baby ok, dalam 300++ grams. Doc kata every month berat baby kena berganda..huhuhu..dan berat Umminya pun dah naik 2 kg juaaa...sekarang berat aku dah cecah 50kg. Selera makan aku kejap ok, kejap merundum.Tapi Alhamdulillah, dah boleh makan macam biasa cuma morning sickness masih ada bila bangun pagi atau bila perut kosong. Ntah boleh ketidak puasa nanti..huhuhu..ganti puasa pun tak terganti lagi..asyik keje melapar ajee..camnooo?

Aku dah boleh rasa baby menendang. So far tendangan lembut aje..nanti lagi 2-3 minggu sure dah kuat..asal malam nak tidur time tu la dia aktif menendang. Time siang konfem tido aje tu..haha. Sakit pinggang dah mula slowly terasa. Perut dah membuncit sampai bila pakai seluar ketat2 sure rasa senak. Last week gak aku kena mild cramp. huhu..paling tak suka cramp kaki. Doc cakap kena makan pil kalsium berganda. Since ni anak ke 4, so nutrien badan berkurangan...kena makan semua pil2 yang dia bagi. Aku tak suka makan pil2 tu, sebab semua besar2!! leh kira dengan jari berapa kali je aku makan..aduhhhh...Harap2 lepas nih aku rajin makan ubat. Untuk kesihatan Ibu & anak jugak..

Semalam aku MC sebab badan terkehel, salah tido kata orang..dah seminggu tidur asyik berubah tempat kes anak2 sakit. Diaorang bertiga berselang seli demam.pastu batuk & selsema yang agak teruk sampai muntah2..nak pulak muntah time nak tido malam..huhu..kesabaran sungguh. Jenuh asyik bertukar cadar. pastu si kembar banyak ragam aje...asyik naik hangin aku dengan dorang..lagi2 si kembar, orang tua cakap ragam nak dapat adik la tuh..mintak perhatian lebih. sampai nak tidur pun tiga2 nak mengempeng dengan aku. kiri kanan aku kena himpit dengan dorang. Dah la mak  buyung nih perlukan posisi tidur yang selesa supaya tak sakit pinggang..tapi apakan daya, layankan aje kerenah dorang sementara baby tak keluar lagi. Takleh nak imagine lagi bila baby dah keluar, camnela aku nak layan dorang nih..abahnya la kena take part. yerr..abahhhh?? hehe..

ok nak sambung buat kerja. see ya!~


Tia & Aariz tengah demam...dalam kereta pun nak mengempeng dengan aku..huhuh

Ni la gaya melepak di rumah masa sakit2..comforter depan tv, melepap dari pagi sampai ke malam.

ubat2 yang harus makan sekarang ini

2 idea?!:

Munirah Mohd Ali said...

Hai! Saya pon tengah tulis entry baru ni. Hehehehe. Sy pon naik nak dekat 2kg jugak. Hahahaha. Sekarang dah 70.4kg. Kui3333. :p :p :p Marilah mengembang dengan jayanyaaa~~~ Ahahahaaa

lokmanfirajunior said...

hehhee..dah baca entry2 awakkk...cepat gak ek susu keluar..ni konfem kena beli brest pump canggih nih (medela arr)..susu banyak tu..best best! :)
saya xmo kembang2 arr..nanti susah nak kecut balikk..kekeke :p

 
Blog Template by Delicious Design Studio