Wednesday, May 23, 2012

Kerja mengutip kembar

Sejak si kembar leh merangkak & bergerak sendiri ni kerja harian aku & lokman adalah mengutip mereka. Huhu
Dorang akan aktif bergerak bila ada orang kat dapur. Biasala kondo, xde tangga, xde halangan2..dorang leh main redah aje kemana dorang suka. Kekadang tu sampai keluar pintu la, nak g main kasut2 bersepah2 kat situ.
Jenuhlaaaa anak2 oi!
Pastu baju suar pakat kotor la, abis segala ceruk dorang masuk, seret2 semua bagai, bila dah hitam sgt baju2 tu satu hal pulak aku kena tukar..
Memang semua pun dua kali keje..mengutip tu lebih sikit arr, mau 3-6 kali berulang alik aku kutip sorang2..x penat2 dorang berkomando satu rumah..umi nyer yang mengah tau.
Operasi berkomando satu rumah
Hafiy kepenatan
aku dah penat, so aku tutup jalan menggunakan car seats dorang..ekekekke..
marah Aariz aku tak bagi dia jalan2
menangis2 la mamat nih sebab tak leh tawaf rumah..kekeke
hafiy dah surrender lagi awal
tak dapat berjalan, habis dorang hempap2 aku..
Ummi kena buliiii..
berjalan lagi dan lagi..
nampak toys atas lantai, kutip2 main2 pastu sambung berkomando..
sedih lagi tak dapat keluar dari kawasan larangan..

3 idea?!:

Mummy GreenyHouse said...

hahah...mcm kombat semuanya. tunjuk perasaan die kene kepung ea.hhihi..
ok la tu, pandai bwk diri..sukati je nk bawak diri ke ceruk mana.. :p

FiraHamzah said...

hehehe..tu la , lawak btul tgk muka dia tunjuk perasaan biler kena kepung..sedihhh btul :P

siti norsarah Aminuddin said...

masyaAllah..comelnye bebudak dua org ni...mata dioarg tu mmg cantikla.. aryan aku pon sama dah..mmg smapai ke dapur, siap main air atas lantai bilik air sbb aku lupa lock pintu, dia boleh tolak..aduhai. tapi ko mmg dasatla..dua org nak kena kutip..hehehe

 
Blog Template by Delicious Design Studio