Friday, July 20, 2012

Azam Berpuasa

Alhamdulillah..esok dah Ramadhan.
Dan esok bermula episod aku nak berpuasa wajib, dah 2 tahun aku tak puasa pada bulan Ramadhan..heheeh..kes kes..anak berderet2 selama 2 tahun..so tahun ni aku free, jangan la mengandung yekkk! hihi..kasik la rehat 3-4 tahun..
Apapun, harapan aku Ramadhan kali nih agar aku dapat berpuasa penuh dan yang penting dapat membuat solat Terawih. Mungkin bersolat terawih bersendirian..ye la, mana la nak dapat pergi ke Masjid macam zaman bujang dulu-dulu. Dulu takder anak, sekarang nih anak2 tengah kecil lagi..takleh nak tinggal. nak bawak ke masjid pulak harus la nanti menganggu orang lain nak solat kan..so baik la aku solat kat rumah aje. Itupun kena tunggu anak2 tidur dulu baru boleh aku solat..Harap2 terbuka la pintu hati ini nak bersolat terawih..InsyaAllah..
Dan dapat membaca Al-Quran sekurang2nyer 1 muka surat sehari. heheeh..Takleh kot buat satu juzuk sehari...mau anak melalak2 sama..
hurmm...takbaikkan aku bagi alasan anak aje kan..padahal sendiri yang rasa susah nak buat ibadah banyak..MasyaAllah! huhu T_T
Okeylaaa, kasik positif skit..akan aku cuba buat ibadah sebanyak mungkin di bulan Ramadhan ini.hehe. Ganjaran yg Allah swt janjikan adalah berlipat kali ganda. Jadi, jgn lepaskan peluang!! Mari kite beramalll..oh ye, dan aku mau minta maaf jika selama entry aku tulis ada buat korang tersentap ke..maaf kan mak yekk.. :)

Wasalam.

2 idea?!:

siti norsarah Aminuddin said...

slt poser fira..hr ni 2 nd day poser kt umah with my boys..fuh mencabar tolm

FiraHamzah said...

Sarah,
memang sangat2 mencabar babe..aku nih stress giler layan budak2 nih. huhuhu..cmne la ko lagi layan 4 hero2..adehhh...sama2 la kite berisghtifar banyak2 ek..hahah :P
salam Ramadhan babe :)

 
Blog Template by Delicious Design Studio