Monday, August 5, 2013

Cerita Iftar tak sempat update, Raya nak dekat dahhh!!

Ada 2-3 cerita iftar diluar aku tak sempat nak update, tup tap dah nak masuk Syawal eh...haiyooo..preparation Raya almost done..mostly persiapan anak2 aje la..untuk maknya pun ado gak..kekeke..tahun nih aku kelihatan beria la jugak dari segi persiapan diri sendiri. Lengkap baju dress/abaya untuk raya pertama & kedua, baju casual 2 pasang, kasut 2 pasang, tudung 4 helai..wahhhh, kelasssss!! setelah 3 tahun bergelar Ummi, aku rasa tahun ni la aku beria skit, tak padan dgn mak yong! hehe..iyerla, tetiap tahun asyik lebihkan anak2 aje..tahun ini nak jugak la bergaya sakan walaupun membuyung.. *buang tebiat sekali sekala, kekeke*

persiapan untuk anak2 kira settle la sabtu lepas. Kiteorang pergi Jusco OU settlekan mana yang kurang. Alhamdulillah, settle. Agak terkejar2 jugakla haritu, dengan anak2 aku buat perangai, si kembar xmo duduk dalam stroller,dorang main kejar2 masa aku tengah nak pilih2 baju aku..separuh floor tu kot dengar suara aku jerit2 panggil dorang..haha, pedulikkkk, janji anak2 aku tak hilang. Main lari2 pastu masuk dalam celah2 ampai kain2 tuh..huhuhu..agak stress gak aku!Orang2 lain tengok pun pening kot, ada yang sengih2 tengok perangai dorang...dahla ramai giler orang kat Jusco tuh..malu tu toksah citer laaa,  buat hati kering aje la nokk..dah biasa dah dgn perangai dorang nih..aku tensen bila aku ikat dorang kat stroller, pastu dorang bantai melalak2..ada salesgirl2 yang tengok kata kesian laaa (mcm aku sengaja seksa anak2 aku eh), pastu ada pulak dok konon nak beramah mesra la.si kembar tengah buat perangai ko tak payahla nak sibuk buat tanyer2 budak2 tu, dorang xsuka ada strangers menegur dorang..lagi buat huru hara..serabut aku! memang la kesian, ko ingat aku tak kesian tengok dorang melalak camtu mintak lepas?tapi kang bila aku lepaskan dorang, haaa, aku gak yang kena kawal dorang..korang dok tengok aje..bukan nak tolong pun..sorry la yekkk, aku memang agak tak suka orang yang manis dimulut tapi tangan berat nak tolong..tak kuasa nak layan!

Dalam masa 2 jam lebih aje kat situ. Kiteorang rushing sebab kena pergi rumah adik lelaki aku kat Alam Impian, Shah Alam. Iftar pot luck dengan adik beradik aku..dah tak sempat nak singgah bazaar, kiteorang beli jer sushi kat jusco bawah..haha, berbuka dengan sushi..tak habis dengan kempunan aku dengan sushi. rupanya si Tia pun suka sushi..berebut dengan aku yang ada salmon tuh...aduhaiii..

Aku tak sempat nak ambil gambar..tak sempat pegang hp pun gara2 mengawal anak2...huhu..hari ahad duduk rumah aje, aku dengan lokman bersihkan rumah..sarung sofa pun sempat gak basuh..cari mood nak beraya dah nih....tapi hari ini kena masuk keje..huhu..aku tengah selsema tahap teruk gak sampai semalam takleh tido lena..hidung tersumbat! rasa nak mc aje, tapi mc aku dah banyakkkk..huhuhuhu..
Apapun ada lg 2 hari lagi utk g opis. Rabu aku dah start cuti sampai Ahad. Hoyeyyyy!!


ohhh, ni pic kat Uptown Damansara, harui jumaat malam aku & Lokman dating berdua.
anak2 dah tidur, MIL & BIL tolong jaga..hehehe..
dapat la sweater untuk si kembar & bapaknya beli cover tabnya..
aku tak sempat usha tudung/baju sebab orang punyer la ramai..sangat2 meriah kat sana
tak payah nak ke jln TAR, pergi uptown nih pun dah ok..semua benda ada..

angpow kedua untuk anak2 aku.
first angpaw dari company aku masa iftar dgn anak2 yatim haritu
ini dari bos aku..Alhamdulillah..rezeki murah anak2 aku..

haaa, ini pic sabtu kat ou.
dah penat main kejar2 baru dorang tido. selamattttt!!
tapi tido time dah nak balik dah pun..hukhuk..

si kakak nya gigih tahan mata. takmo tido kasik main tab

2 idea?!:

Cerita bonda said...

babe! congrates!! so happy for you..kejap ye ko catching up aku. hihihi

patutla lama tak update fb. anyway selamat hari raya, maaf zahir batin.
xoxo
sarah,mami empat hero

Azim Aris said...

suke soping ek hehehe...tumpang bace cni jom ke blog sy jgk ek,nk exchange bloglist ngan sy bgtau la :)

Tak Mungkin Benar

 
Blog Template by Delicious Design Studio