Thursday, August 1, 2013

Dugaan shopping dengan anak-anak kecil..

Last week marathon shopping baju bajan anak-anak. Dari baju casual dorang sampai la ke baju melayu, jubah & baju kurung Tia. Aku punyer awal2 aku dah tempah online..kekeke..dah takmau macam 2-3 tahun lepas, beli ready made aje..beli tangkap muat last minute..kesiyan aku..so tahun ini aku dah plan awal2, se-awal bulan 5 dah order..hehe..this year pregnant lagi so aku tempah abaya aje. Cuma tudung aje tak beli lagi sebab nak tunggu baju2 sampai next week..harap2 la sampai sebelum Raya..

Hari khamis lepas aku register nama kat PPUM, then bawak Tia skali nak g KL. Si Lokman bawak kiteorang ke Sogo (melepas hajat hati nak g HM Lot 10,hukhukhuk). Sampai Sogo aku jadi lost. sebab dah lama tak pergi sana..tak tau mana nak pilih, mana nak start, fesyen apa..melilau2 tapi baju tidur Hello Kitty & panties untuk Tia yang aku angkut masuk bakul. hahaha..pastu Lokman terus ajak pergi OU sebab aku dah merungut2 tak tau nak beli apa..haha.. *alasan sebenarnya nak blahh dari situ*..kekeke..letak je baju tido & panties tia tu balik then cabut! Tengok org ramai beratur kat kaunter punyerla panjang..cancel nk beli :p 
Sampai OU melilau gk kt floor outlet kanak2, keluar masuk satu2 tapi x berkenan gk..hrga tinggi gak even ada sales. Bukan nak beli utk sorang anak, tapi sekali 3! Wajibla bajet tu tinggi..so kena beli cara berhemah :D 
Last2 masuk Padini. Borong je la kat situ sorang dua pasang..aku pun tumpang kasut sekaki..hehr..bawak Tia ok lagi..dia penat Lokman la yang dukung. Si kembar aku pos kt umah kakak. Rushing balik sbb nak amik kembar..

Hari ahad balik dari umah abah aku terus singgah Shah Alam. Konon ingat pergi Sec 7 (area Jakel) tu dapat arr baju utk semua, tp dapat baju melayu kembar rm100 utk 2 helai. Ada kata murah ada kata mahal, sebab saiz dorang utk 2 tahun..xperla, dpt gk jumpa..bukan senang nk cari baju kembar..dgn dorang meragam nak berdukung aje..asal pergi tempat ramai org mulalah buat eagam. Stroller pulak kiteorg x bawak..memang padah arr..bergilir2 aku & lokman dukung dorang. Dari sec 7 ke Wisma PKNS & SACC mall. Lenguh satu badan dukung kembar..org punyerla ramai!! MasyaAllah!!ikutkan hati nk balik jer, tapi pikirkan dah alang2 sampai sana, kena cari gak sampai jumpa..huhu..sambil layan kerenah Tia semua benda dia nampak dia nak. Nampak booth toys, meragam nak toys, nampak indoor playground kt atas sacc tu nak main gk. Rm5 per entry..layan ka kejap dia & Aariz. Hafiy xmo, meragam nak aku dukung lak. Pastu nampak kereta bateri budak2 naik dia nak jugak naik..aduhhh, serius menguji kesabaran kiteorang! 

Nasib baik ada hasil. Lokman dpt jubah dia dgn kembar. Tia punyer aku dpt gak baju kurung cotton kaler semua sedondon..aku jer x sempat nak belek tudung..xperla lunch time leh cari kat area2 opis, xpayah angkut budak2 tu..sonang aku nk pilih2 nanti..x serabut kepala..kiteorg berbuka puasa pun dalam kereta..hehe..beli kat bazar luar pkns tu then otw balik time berbuka. Sampai rumah baru makan nasi ambeng..alhamdulillah settle dah barang kembar. Tia punyer aje x complete lagi..next time!! Dah semput aku!


Kat Section 7, Shah Alam..not bad gak tempatnya, tapi nak menapak dari satu kedai ke satu kedai memang tak rajin lerrr..
sudahnya masuk satu dua shoplot terus gerak ke PKNS.
Dapat la beli dress cotton utk Tia Rm35 aje

belum shopping dah terbongkang budak2 nih..tensennnnn!

budak cenggeng!
asal lokman & aku keluar kereta aje terus melalak nak ikut.
bila bagi ikut taknak pulak berjalan, sibuk nak berdukung..huhu

budak gedik tak habis2..
semua benda dia nampak semua dia nak..
aduhaiiiii princesss!

ini kat subang sport ada warehouse sales
si kembar sibuk nak main bola dalam tu..huhu

dah penat shopping, bantai tido balik...wuarrrrrrrggghhh!
kali ni Ummi korang lak menangis dalam hati T___T

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio