Monday, August 26, 2013

Harijadi ke 31 & Rumah Terbuka Raya

Weekend lepas sure ramai orang pergi openhouse Raya, Majlis Kawen & Majlis Tunang kan? jalan jammed sini sana..kat fb pulak ramai upload & update aktiviti harian dorang..terasa meriahnya la kehidupan orang sekeliling kite kan? Alhamdulillah..Malaysia masih lagi aman...bila terbaca artikel pasal Syria aje terus rasa sedih..aku tengok video yang kanak2 mati kena senjata kimia tuh lagi rasa tak sanggup..separuh video dah tutup..tak sanggupppppp!! kejam la manusia2 kat sana..semoga Allah lindungi orang2 Islam kite disana..aminnn...

Berbalik cite minggu lepas, nak habaqq mai nih..last sabtu birthday aku ke 31 tahun..kekekek..Alhamdulillah, masih diberi peluang bernafas sehingga umur 31 tahun bersama2 suami tercinta & anak2 tersayang. Syukran..

Sambutan harijadi? Laki ku kata postpone ke hujung bulan..sebab tunggu dia gaji. Plus aku ingat nak celebrate sekali dengan besday kembar. Dorang tak potong kek lagi..kesian dorang..takder pun aku buat birthday party setiap tahun..si Tia aje sakan potong kek 2 kali. Time kembar nih, selalu rasa serabut..iyerla, time puasa satu hal, pastu sekarang nih aku dah sarat mengandung..rasa tak terdaya nak buat besday party ke apa, sempat mkn dinner aje kat luar..huhu..harap2 tahun2 depan, umur panjang leh buat untuk dorang ;)

Cuma sabtu lepas ada cousin aku bertunang. Abah aku jadi wakil perantara..so wajib pergi meraikan cousin aku gak..tahun depan ada la majlis kawen dalam famiy..InsyaAllah. Lepas pergi majlis kawen, pergi pulak openhouse kawan sekolah menengah aku. Lepas kenyang makan2 sebelum balik rumah singgah Tesco beli barang dapur. Anak2 pow toys..tapi aku belikan dorang khemah/tent berbentuk bas. Excited Tia suruh pasang cecepat..hilang terus penat dorang dapat main dalam tuh..dah lama berhasrat nak beli tent mainan utk dorang, sekali tesco buat harga murah, RM49 dari Rm79. terus la belikan aje..at least dorang ada port nak bermain lepas nih, toys pun aku harap tak sepah2 satu rumah..main jek dalam khemah tuh.

Ok dah melalut ke toys budak pulak. sambung cite hari ahad..ada wedding kat Ampang, then singgah g Pureen Warehouse then terus ke Rawang/Ijok kawan buat openhouse. Dari tengahari keluar rumah, lepas Maghrib baru sampai rumah balik, seriyesss pancitttt!!

Aku rasa tahun nih la paling sakan aku & Lokman kuar beraya dengan bawak askar2 aku. Sebab tahun nih anak2 dah boleh jalan sendiri & paham bahasa..senang sikit nak handle..tak payah bawak stroller bagai dah..kasik dorang jalan aje.

Alhamdulillah..dimurahkan rezeki dapat makan free selama 2 hari berturut2..kekeke..Weekend nih tak tau lagi apa plan... :D

tahun nih terasa nak berpoyo. Post poster announcement kat Instagram & FB
berdesup2 org wish birthday..kekkekeke..
terima kasih pada yang wish yekkk..
Jazakallah khair..

ni gambar kat majlis tunang cousin
ada je yang spoil kan..anak2 aku memang susah nak suruh bergambar elok2 sekarang
ada je aksi mengediks dorang tuh..grrrrrr..

kt majlis kawen di Dewan Risda Ampang

Openhouse kat Rawang
Hafiy mengada2 la tuuuu..


mentang2 kondo takder longkang..
ntah apa la dorang nih..semua benda campak masuk longkang
tuh si Aariz paling sakan skali..

my bff aka tuan rumah
sesat cari rumah nyerr..dah lama tak masuk Rawang
kawasan perumahan baru..memang arr aku nih buta jalan sokmo..hhehe
nasib baik jumpa rumahnya..kekekek
thx babe! konyang makan sampai tengah malam..hehe..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio