Monday, August 19, 2013

Hari Raya Aidilfitri 1434/2013

Harini dah 11 Syawal.entry ni last week aku dh taip tapi x di-postkan sbb nak upload photos skali. Dok delay2 langsung lupa..kekeke..
Kira bila korang baca bayangkan aku dok cite last week eh! Ahaksss..sorryyyy...
Entry latest aku try karang jap lg. Tgh amik mood lg kat opis..kemalasan buat kerja..huhu..

...........Aku dah masuk kerja..tapi untuk 2 hari aje..hari Rabu aku cuti balik..ada family trip...family vacation tradisi untuk keluarga aku..main cuti2 malaysia aje..hehe..anak2 kecik berderet2 tak gagah nak ke over the sea ;p

crite ringkas raya tahun ini..malam raya ke rumah abah aku. macam biasa tetiap tahun ada ziarah & takbir raya rumah ke rumah oleh orang2 surau..so kira tolong2 arrr buat hidangan..dan last berbuka puasa dirumah orang tua. Lokman first time join ziarah2 dgn abah aku.sampai pukul 12 malam. then balik kondo.

Esoknya raya, lepas Lokman solat raya terus gerak ke rumah abah aku. Aku nih dah beberapa tahun (sejak kawen kot) tak pergi solat beraya..huhu..jaga anak2 kat rumah ajo, then siap2kan dorang sementara tunggu abahnya balik solat raya.

Pagi2 si kembar dah buat drama..tak mau pakai jubah.kekeke..dari hari kiteorang beli jubah tuh dorang tak tunjuk tak minat dorang pada jubah..melalak2 suruh buka..hahaha..aku buat tak reti aje. si tia ok aje pakai baju kurung. dorang tak suka pakai jubah sebab susah nak bergerak bebas kot..asyik tersekat aje pergerakkan..angin laaa tu..kekeke..lepas makan rendang ketupat kat umah abah, terus ke Kg Pandan..rumah arwah nenek. kat situ semua sedara mara belah abah berkumpul..then terus ke Balakong, rumah mak long belah arwah ibu aku, then ke Bangi rumah pak uda. 3 buah rumah je pergi..tapi memang penat tahap melampau! panas gak arr..balik rumah terbongkang masing2. Malam lepas maghrib adik beradik belah abah dengan sedara mara bertandang kat umah abah aku lak.. adala dalam 16 bijik keta..full house!! nih semua acara tradisi setiap tahun. Abah aku kira abang yang tua..dengan 11 adik beradik..super ramai! time nih ajela dapat jumpa sedara mara even boleh dikatakan majoriti duduk kat KL..kekeke, tapi agak susah nak jumpa pada hari2 biasa.

Raya kedua pagi tengahari lepak rumah aje. Lepas asar baru pergi rumah kawan baik aku kat subang, then terus ke kampung lokman di Linggi, N9. Dua malam kat kg..tak pergi mana pun, dpt pergi rumah auntie dia kat Seremban then jalan2 kat Jusco Seremban.kekekek..

Semalam baru balik PJ. Then hari ni aku masuk opis. huhu..

Pagi tadi aku perasan telinga Hafiy ada nanah..huhu, kes dia selsema batuk yang teruk, mesti akan effect telinga dia. So aku masuk opis mintak GL. Mlm nanti aku nak bawak dia g KJMC. dah lama tak bawak dorang jumpa pakar. Aku pun tengah sakit telinga nih..berdenyut2 telinga belah kanan. sangat2 risau!! aku pun nak cari pakar teling (ENT)..huhu..harap2 tak serius. sekarang ada masalah pendengaran. tak berapa clear sgt apa orang cakap..huhuhu..

ok lagi beberapa minit nak balik.. nanti aku update lagi yek..bubyeee!!


ini kejadian pagi Raya, menyiapkan anak2..si kembar buat drama pagi..kekekeek
sebabkan takut kat abah nya, dorang redha aje la kena pakai jubah..haha

Gambar proper satu family takder..aku buat gini ajela..hahahah
naik keta abah aku aje sonang..

kat rumah Mak Long, Balakong
sebelah2 aku tuh kakak2 aku

ini malam raya pertama
si bapak melayan anak2..heheh..

si kembar aku bertemu dengan kembar bff ku
so cuteeee!
nanti kembar ni dah besar2 lagi syok tgk dorang berkawan sama2..
Raya kedua, singgah sebelum balik kampung Lokman

dah kat kampung!!
memalam bebudak main bunga api..terkejut aku si kembar tak takut langsung
dengan bunga api..tak sesabar lak tuh abah nya nak bakar
bapaknya yang seriau!
Tia amik masa gak nak main..kena aku teman pegang baru dia confident..
alahaiii anak dara sungguh!

dah penat main bunga api, bantai pulak makan durian..
suka betul budak2 nih dgn durian..
sugar rush lepas tuh, sampai takmau tido..huhuhu

kira duit rayaaaaa..
tahun nih banyak gak budak2 dapat duit Raya. Alhamdulillah..
rezeki murah sungguh dorang ;)
maknya la jadi banker..
agak2 dah sesak nih Ummi pinjam nyerrrr..kekeke..

dekat Jusco Seremban.
Bosan2 takder kemana, kiteorang turun arr Seremban
cuci2 mata..

2 idea?!:

erin said...

comelnya twin pakai jubah! Aish pun ada jubah tp x pernah pakaikan kat dia..x tau nak pakai g mana, mauu mengamuk jgak budak tu nanti..hehe

lokmanfirajunior said...

Hi erin,
hehe, dorang tak biasa pakai jubah ek, harusla ada drama..dah beli mahal2 harusla sarungkan aje..kekekek..try arrr kat Aish, sure cute... :D

 
Blog Template by Delicious Design Studio