Thursday, August 1, 2013

Iftar cum Birthday Dinner Si Kembar

Entry trivia si kembar tergantung sampai hari Rabu je eh? hehe..aku tak sempat nak update kes busy melayan kerenah anak-anak. Khamis lepas aku cuti then Jumaat pulak cuti Nuzul Quran untuk Selangor. Orang keje kat KL kena bekerja, so Lokman keje la..aku sesorang jaga anak2.

Nuzul Quran lepas genaplah si kembar berusia 2 tahun. Alhamdulillah..cepat masa berlalu. Korang tau kenapa Kalendar Islam lagi cepat dari Kalendar Worldwide tuh? aku pun baru tahu, sebab tanya abahku..kekek..sebab pengiraan bagi kalendar islam ada selama 29 hari shj, dan kite ikut pusing bulan..manakala kalendar biasa tuh kiraan 30/31 hari dan mengikut pusing Matahari. Orang putih kan biasala nak kontra aje dengan orang Islam nih..opppsss, bukan racist..cuma fakta. kekeke..itu pasal kalendar islam akan cepat sebulan (lebih kurang) dari kalendar biasa nih..gitu la sebabnya...

Abah aku cakap ikut la umur kembar bila jatuhnya Nuzul Quran..hehe, sonang jugak aku nak ingat tetiap tahun..maklumla aku bukan rajin tengok kalendar islam pun..birthday aku dalam kalendar islam pun aku tak ingat..kekeke..lepasnih aku cari & hafal birthday aku, Lokman & Tia gak ikut kalendar islam..hihi, then letak post kat blog nih, senang nak monitor tetiap tahun..InsyaAllah..bila aku senang yek ;p

Berbalik tajuk entry, Lokman balik kerja awal skit hari tuh, terus ajak berbuka kat Paradigm. Memula ajak makan pizza hut, pastu tukar pulak..terus siap2kan budak2 pergi Paradigm, before that Lokman call Italiannies Restaurant untuk buat reservation. Nasib baik ada tempat kosong lagi. So dah booked tuh takder la terkejar2 nak ke sana. Pukul 6.45ptg baru keluar rumah. Pukul 7 baru sampai sana & order foods.

Budak2 excited dapat belon free. Sementara tunggu makanan sampai dorang dok main la belon..Order 2 main course untuk aku & Lokman, dan percuma 2 makanan for kids. Tu yang best makan kat situ, sebab kids free. Portion untuk kids pun banyak..sampai aku pun tumpang sekaki makan makanan dorang..order spagetti & fried chicken with mashed potato. Anak2 aku bukan makan banyak pun...sudahnya aku kenyang, bila sampai aje grilled chicken aku dah tak larat nak makan. huhu..tapau aje la separuh bawak balik. Tak lepak lama, sebab lokman nak g solat terawih. Lepas makan terus balik. Hadiah birthday kembar ditangguhkan..kekeke..kira shopping baju bajan dorang tuh kira hadiah birthday la eh...haha, adil tak? nanti la aku fikirkan nak belikan dorang apa...kesian pulak dorang takder toys sendiri, asyik kena share dengan Tia aje..

To my dear boys,
Happy 2nd birthday to both of u...semoga membesar menjadi anak2 yang soleh & imam muda pada kami semua..Ummi sentiasa bangga dengan korang & Ummi harap dapat mendidik korang menjadi anak yang terbaik di dunia & akhirat..aminnn...nanti dah dapat adik jangan cenggeng2 lagi eh, jadilah abang yang baik pada adik kamu nanti..heheh..

muka budak umur 2 tahun ;D

sampai2 aje takmo duduk langsung, nak main belon aje

dok main pukul2 each other dengan belon..aduhaiii

pembuka selera..
kurma free untuk berbuka, roti cecah olive oil. Si Tia pun sibuk nak cecah..kekeke
makan la nakkk, elok olive oil tuh ko makan..kekeke

anak bapak muka potostet.. @Hafiy

My princess..senyum mengada..cover sikit gigi ko tuh Tiaaaaa...
hahahahahha ;p

nice one.
fried chicken with mashed potato & tomato puree.


first time try menu nih
grilled chicken & white sauce
seriyess sedappp..signature dish restoran nih, sgt rekomen la..

Pizza terbaik!
tapi dah kenyang sgt, tapau bawak balik aje la..


tersilap tulis, patut 16 & 17 Ramadhan 1434
huhuhu..tu la nampak sangat jarang tgk kalendar Islam
kekekeeke..
sayanggggggggg korang budak bulat!! ;p

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio