Wednesday, May 15, 2013

Good news to share....

Hi all,Lama tak bersiaran....sebab apa aku lately nih tak rajin nak memblog? hehehe..sebab nyaaa aku baru lepas stage kemabukkan..yerrrrrr....aku bakal dapat anak lagi..hahaa..InsyaAllah..anak yang ke 4! tetiba terasa ramai pulak anak aku nanti..EMPAT ko! jujur aku kata ini bukan dalam planning kiteorang, tapi macam mana pun ko plan, tapi bila Allah dah kata KUN FA YA KUN, so kiteorang kena redha & bersyukur. Allah bagi aku rezeki yang tak terhingga harganya...Allah bagi aku amanah yang paling tinggi untuk aku jaga di dunia ini...Alhamdulillah...macam anak2 yang lain, masa mengandungkan dorang, first trimester aku mesti alami alahan yang super teruk. Aku akan mc berhari2 sebab tak larat muntah siang malam. Takder selera makan..badan rasa leMah sesangat macam orang demam..segala benda takleh buat. menepek aje kat atas katil atau sofa. Stage ni la buat mood aku terganggu, aku rasa down sesangat sampai nak bercakap dengan org sekeliling pun aku malas, apa ntah lagi nak berblog. tu pasal blog aku sepi aje beberapa bulan nih. huhu..Nasib baik ada family sekeliling, lagi2 suami ku itu laaa...sabar aje la layan kerenah aku nih..haha walaupun kekadang dia emo gak..kekeke..sebab semua kerja rumah dia kena buat sesorang termasuk memasak atau menapau makan malam. anak-anak yang bertiga tuh aku jaga ala2 kadar, selebihnya lokman, MIL, adik ipar & kakak aku yang melayan. Sekarang dah masuk 17 minggu. Kadang2 aku masih lagi ada alahan. Bangun pagi sure muntah sebab perut kosong. or if badan penat sangat boleh jugak mabuk. Mc terkumpul setakat ini adalah 13 hari..huhuhu..nasib baik alahan aku berkurang bila aku masuk department baru..kalau tidakkk rasa tak best arr..baru tukar dept lain dah asyik mc aje..Perut muncit semakin nampak. Seluar baju banyak dah tak muat. Aku rasa rimas bila asyik pikir nak pakai baju apa bila nak keluar, so pertama kali beli seluar khas maternity..hahahaha, dah masuk anak ke 4 baru beli selai suar maternity. Baju pun kena beli yang besar2..dan first time gak beli dress kat poplook. :P poyo tak? alasan sebab pregnant.. haha..okla, nanti aku update pasal pregnancy and also my luvly kids yang makin bijak pandai :)







1 idea?!:

amal said...

alhamdulillah. tahniah kak! bestnyeee, anak dah nak masuk 4! :D

 
Blog Template by Delicious Design Studio