Thursday, May 23, 2013

My 3rd pregnancy - 17 weeks - can see the gender?!

Minggu nih ada dah 17 minggu. Ini entry pertama aku nak cerita pasal kandungan aku kali ke 3 ini lepas aku dah umumkan pada semua (dlm fb & instagram) yang aku pregnant. hehe..
This time bukan tak excited macam pregnant2 yang dulu, cuma betulla org cakap mengandungkan anak pertama dan kedua feeling dia mmg terlebih excited, then bila dah masuk anak ke 3 or ke 4, feeling dia dah normal. haha..lagi2 kalau mengandung rapat2 kan..hurmmm...nak jadikan cerita dalam kes aku nih, memang dari awal takder plan nak tambah anak. lagi2 si kembar baru setahun 8 bulan. tapi yerla, ini semua kuasa Allah, Dia lebih Mengetahui apa yang dirancangkan-Nya. Macam aku tak plan nak menggandungkan si kembar, finally aku happy dan sangat2 bersyukur dan bangga adanya dorang sekarang. Alhamdulillah..

Jadinya, aku tetap bersyukur dengan rezeki yang dapat. Cuma masa awal2 pregnancy tuh aku memang agak down & stress sebab aku ada alahan yang agak teruk. Tu yang aku menyepi sekejap.

Sekarang perut dah makin nampak. baby membesar dengan sihat..semua ok kata doktor. Aku check up kat KJMC, kali nih jumpa doc Dharmini..takmo dah jumpa dr fatima, sebab segannnnn..hahaha. kang mau dia terkejut badak tengok aku pregnant lagi..hahaha. baik aku tukar doktor ;p

Check up pun aku minta hari sabtu aje. xmo dah amik mc semata2 nak g check up.Dr Dharmini tak ramai sgt patient macam doc fatima, so tunggu turn pun takla lama. Dalam sejam-sejam setgh dah settle.

Dah masuk 4 bulan dah nampak jantina baby. wewewewe..sebelum tuh aku dengan lokman bergaduh2 teka jantina baby. Lokman bajet boy, tapi aku nak girl, so that Tia ada geng. takder la minah kecik tuh asyik kena buli aje dengan kembar. lately nih dia selalu kena buli sampai melalak2. naik kesiyan aku tengok dia. Si kembar memang makin lasak, aku sampai takleh nak control dorang tuh..stress jangan cakap la..hari2 aku jadi tarzan..terjerit2 dengan dorang. huhu..
balik cite jantina baby, last week g scan..terang2 nampak "bebird" dia..hohoho..doc pun confirmkan, it's baby BOY! sengih melebar arr Lokman..excited kemain lagi..
si kembar ada geng la lagi..Tia jadi the one and only princess dalam family kiteorang. Actually dia pun tak kisah, cousin2 dia ramai girls. Dengan kembar pun dia rapat walaupun ada masa kena buli, dia happy je main sama2 dengan dorang. jangan jadi tomboi aje la nanti..huhu..

Apapun, Alhamdulillah..boboi pun boboi la..janji sihat & sempurna sifat. InsyaAllah..aminn..

Korang tolong doakan yang terbaik yek utk aku & baby :)

         gambar latest: peyut chomel dah kelihatan sipu-sipu bahasa. Si kembar melalak
         nak berdukung ;O

     Si kakak yang baik - bapaknya ajar Tia tolong bukakan kasut si kembar setiap kali nak masuk rumah.
     tapi kena cakap lembut2 baru kakak nak tolong, kalau tak kasut dia sendiri pun dia taknak buka, suruh aku or lokman yang bukakan..

haaa, ini time bergeng..aku tgh landing2 berehat, dorang bertiga buat projek main bedak. Hangin aku!

   bakal jadi abang-abang dah si kembar ;P

   gaya tidor mereka. sentiasa nak tidur dekat2...

      princess Tia Zahraa...makin gediks la ko kakak.. :D

2 idea?!:

Nurul Aziz said...

Baby boy lagi eh? Kita teringin nak babyboy.. tapi bila makcik2/orang tua tengok anak yang sekarang ni.. dorang semua konpiden je cakap, 'ni nanti kalau mengandung, perempuan lagi ni..' hahaha!

Petua orang dulu-dulu kan.. tngok tetek anak tu terbelah ke tak, pastu tengok kat pelipat peha semua tu.. khurafat tapi suka-suka boleh la...


Nak test? Cuba tengok Tia punya, terbelah ke tak.. pastu tengok kembar punya lak.. hahaha! mengajar orang benda khurafat lah pulak.. kikiki..

lokmanfirajunior said...

Nurul,
hahaha..ada gak dgr org2 tua ckp macam tu..tapi malas nak take port, nak puas hati sendiri baik g scan terus. tapi perasan gak tetek anak dara tu terbelah..yang kembar punyer biasa aje..hahaha..camno lak tu? ;P

 
Blog Template by Delicious Design Studio