Tuesday, August 16, 2011

Setahun lima bulan {Tia Zahraa}

14 August 2011 (Ahad)

Ahad lepas genap anak dara aku berumur 17 bulan.
Semalam gak aku ajak lokman keluar..dah tak larat duduk umah aje..menunggu si kembar nih keluar, tapi takder langsung tanda2 diaorg nih ready nak keluar. So baik la aku jejalan sampai sakit2, supaya senang nak beranak nanti. 

oh entry nih pasal si kecik Tia. Focus pada dia aje yekk..hehehe, kang merajuk pulak sebab dah lama Ummi dia tak buat entry khas pasal dia. Asyik cite pasal twins pregnancy aje. hehe

Si Tia macam biasala..makin hari makin pelik2 perangai dia. Kejap mood ok, kejap mood berangin..since aku lepak rumah aje melayan kerenah dia, makin menjadi2 manja dia nih. Dengan Abah dia dah takmo dah..nak berkepit aje..naik emo gak aku kekadang tuh. Kalau dia tengah emo pulak abis muka & tangan aku dia cubit2 dan tampar. memula leh sabar lagi..lama2 haaaa amik ko, aku jerit aje la..hehe...terus la jadi queen air mata..

Satu benda aku discover, Tia takut pada bunyi2 yg menakutkan (bagi dia la), contoh macam vacuum, driller abah dia, guruh, org menukang..cecepat dia lari ke tempat selamat..hehe.. takpun menangis..mintak pertolongan kecemasan. Penakut jugak anak aku nih rupanyaaa..hehe..so kira dah tau la kelemahan dia tang mana, if nakal sangat aku amik vacuum tunjuk kat dia..hehhhe, sure muka cuak nak nangis..hehe. suka aku menyakat dia. Bila dia dah takut, benda yang kena ada kat tangan dia adalah bantal2 dia dan puting. Sambil dia lari ke tempat selamat, dia akan kutip dulu harta karun dia tu..hahaha..tergelak aku tengok..memacam gaya!

dah nangis, sebab aku dok acah2 dia dgn muncung penyedut tuh
tu bantal sampai dua kt tgn, puting lagi..parahhh!


nak pujuk balik, kasik la kopok..makan sambil layan babytv dia..hehe

Makanan kegemaran, masih lagi dengan buah2an (anggur, oren, dragon fruit, tembikai) dan yang latest adalah spageti. tak kira la bolognese ke, cabonara ke..janji adik beradik pasta. termasuk la mee goreng, bihun & maggi. huiiii, lain macam taste budak kecik nih. bagi nasik dah takmo. makan skit aje, yang lain dia main2. kalu bagi pastu 2 kali tambah gak la. Sronok tgk dia makan..benda lain adalah jajan. Ini ikut perangai bapak dia la..suka dok beli kopok2 peket2 kecik tuh, layan masa tgk bola ke, DVD ke..sudahnyaa anak pun terikut2. 

layan spagetii..sempat lg nak lambai tgn..hhaha..comot abiss!
ini antara hobi dia..main soket suis

hepi besday sayangg!!


Tia tak pegi cucuk setahun lagi..skrg dia tengah batuk2 selsema lagi. huhu..aku pulak nak bersalin dah nih..bila laaa dia nak g cucuk. Cian anak aku...sorry sayang..Umi asyik delay aje appointment awak dgn Paed..sampai nak beranak dah nih. nanti kite pegi ek, tunggu awak bebetul sembuh & kuat. 


Tia nak jadi kakak dah lepas nih, takmo garang2 ek..hehe..sayang adikk..Umi tetap sayang Tia mcm dulu..u are always my little princess..luv u dearrr! 


0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio