Thursday, August 4, 2011

Twins pregnancy: 35 weeks

Dah lama rasa x update blog.. Skrg pukul 2.33pg, aku terjaga mcm biasa selepas tidokn tia..semlm aku terjaga pukul 3pg sampaila 4.30 pg. Kes perut aku menegang sgt2 sampai rasa nk nangis.. Huhu. Si kembar sgtla aktif lately, aku dh start rass sakit2 kt bhgn bawah dgn kerap. Tak kira time, tgh jln sakit, tgh ddk pun sakit, apa ntah lg kalu tgh baring... Semua serba x kena..mmg berlainan sungguh time mengandungkan tia..

Aku checked up hari Selasa. Pergi pukul 10 pg. Sesampai sana, mak guard informed wad bersalin & klinik ibu memgandung dh bertukar, dh ada building baru berdepan dgn Menara Timur. So masuk aje building baru aku rasa sgt teruja... Hehehe.. Merasa gk aku ddk wad baru, seriyess lawa dan selesa. Dah mcm hosp swasta.. Tp jauh la pulak nk masuk ke dlm.. Diaorg br masuk dlm 3 minggu. So byk lg kena upgrade services.

Ok, cite psl checked up:
1) berat badan aku naik 1.2 kg. Xtaula berat bdn aku yg naik atau berat si kembar. Coz this time xdpt scan.total 54.2kg. Patutla kaki bertambah kembung, dan cpt rasa lenguh2..
2) both kembar masih dlm position ke bwh.. Rasa lega sbb leh chances nk push2 ada lg.InsyaAllah...
3) hb masih low, so doc kasik ubat iron, kena amik 2 bijik seharo... Huhuhu tp sampaoi skrg xmkn2 sbb taku mual2
4)doc ckp leh tunggu lg until 38 weeks, tp bila dia rasa baby first aku dia ckp leh smpai 36. So aku kena tunggu lg seminggu kot.. Adehhh. In case until dekat2 38 xde tanda2 nk beranak, terus kena csec, twin pregnancy xleh nk kasik induce.. Huhuhu terus aku rasa cuakk.. Cepat babies, kuar dlm next weeek ghkkkk!
5) dah kena weekly chrck up. So if xberanak lg, next tuesday kena dtg lahii.. Td check up biass pun mkn masa 3 jamm!! Huhuhu . Tp best nex week leh scan.. Haha tp aku hatap xnyah arr nk scan2 dh, aku nk jumpa si twin ni secara live! Hehr cptla kuarr sayanggg.. :p

Okla nk sambung tido.. Gud nitee.. Sorry blog dh lama xde photo, kes tak pegi keje dh 2 hari.. BrOadbnd umah pulak bt hal. So updatepakai ifon ajela.. Huhu. Bubyeeee..

2 idea?!:

nurulizzahz said...

akk, 10hb nk inject humaira kne g bangunan bru eh? bestny new buildg.. hubby blh msuk tmankan? kmpunan nk bsalin situ.. haha..

lokmanfirajunior said...

izzah,
haah, tempat lama dah tutup, direct la g bgnan lama...hehe. hubby tak tau la leh masuk ke idak, tak nyempat nk tanyerr..hope kan leh masukkk :)
ala awak muda lagi..leh lagi beranak 2-3 kali..hihihi..just stay with PPUM :)

 
Blog Template by Delicious Design Studio