Thursday, September 2, 2010

jangan la abis dulu biskut raya oiiii!

Semalam & hari nih aku dapat kuih2 raya yang telah diorder dari bebudak opis nih. Rasa gerammm aje tengok biskut2 raya nih, nak aje aku ngap sebijik dua..hehe..
Choc cookies yang order dari cik Mira telah selamat aku & Lokman bedal sampai separuh balang..hehehe, tak sompekk la tunggu raya gamaknyerrr, selamat kiteorang abiskan..haihhh, perangai sungguh!

Semua biskut yang aku order dah sampai, kecuali Blueberry Cheese Tart, tu nak dekat2 cuti nanti kang baru dapat, cos tart tu tak tahan lama..kena makan fresh2 baru layann..

Aku order banyak2 nih bukan untuk aku aje, dah plan nak kasik 2 balang kat MIL, 2 balang lagi untuk Ibu/Abah aku..,fair la kan? hehe..tapi masalahnyer taktau nak kasik depa yang mane satu..balance tuh letak kat umah aku la, kot2 nanti ada je kawan2 nak menyinggah, haaa, kena la ada biskut raya gak.

Biskut Raya yang aku beli tahun ini ;
1) Choc Milk Bar
2) Caramel Ball
3) Almond Crunchies
4) Tart Nenas
5) Batang Buruk
6) Mini Popia Goreng
7) Blueberry Cheese Tart
8) Choc Chip Cookies (selamatttt di makan,hehe)

Semoga biskut2 ini dapat di makan di pagi raya, bukan di pagi esok!? :)

Feveret aku masa kecik2 dulu ialah Batang Buruk, so tahun nih first time aku beli sendiri..selama nih dok orang tua yang beli..hehe, takpun makan kat umah orang. Kakak nih jual murah RM15 aje sepeket. Lagi satu kuih Bahulu..kalu dapat yang ranggup2 then cecah dengan kopi ker, huiiii....terangkattt!! Mane nak cari Bahulu yang sedap nih yer?

okk dah melalut.., kurang nikmat puasa aku karang cite pasal makanan..

nota kaki: biskut raya dah ok, tinggal tudung raya aje takder lagi..esok kot g cari.

oh ye, opis kasik 2 pack sarung angpau..first time diaorang kasik sampul duit..hurmm, kena ek kasik duit kat kanak2?? hehee, kalu tak kasik tak dosa kan??hahahaha.. :P

2 idea?!:

sayahappyslalu said...

banyaknye beli kuih raya.. saya beli 2 jenis aje, beli mana yang confirm sedap aje..

lokmanfirajunior said...

hehe,
mama haikal, kite beli utk parents laa.kalu untuk diri sendiri 2-3 balang aje..
tapi tu la harga biskut pun dah naik kan? portion utk biskut raya aje cecah RM100++..huhu..kopak gak dibuatnyerr..nak buat sendiri tak reti plak..heeee..

 
Blog Template by Delicious Design Studio