Monday, September 27, 2010

mood open house Raya

Weekend bajet nak kemas rumah, tapi baru buat sekejap si kecik dah bangun..melayan dia sampai tengahari, then siap2 nak g umah Abah aku kat Kemuning, abah suruh datang sebab Pak Uda & Mak Long sefamili nak datang beraya..since aku tak menyempat jumpa diaorang on first day raya, ajak la Lokman join. Oh nih sedara belah arwah ibu aku..excited gak nak jumpa diaorang, sebab nak introduce kan Tia Zahraa kat Nenek/Datuk sedara dia and cousin2 dia sekali.
Plan lepas lepak umah Abah, nak g umah Mak Ngah plak kat Bukit Jelutong. Mak Ngah buat open house, aku rasa setiap tahun dia ajak family aku datang, tapi tak pernah nye kiteorang pegi, cos segan gilerrr ok..Aku rasala jumpa Mak Ngah cuma setahun sekali aje, itupun kalu terserempak la kat umah arwah nenek dulu kat Cheras. Biler tahun nih tetiba family aku rajin nak pegi, aku pun ikutla, leh gak merapatkan kembali silaturrahim sesama keluarga, selepas nenek meninggal, ada gak perasaan takut, takut anak2 belah kiteorang tak kenal sedara mara sendiri..huhu..sedih gak tuh..peluang macam nih memang jarang2 berlaku, tu yang aku ajak gak Lokman join skali trip kali nih.
Sesampai umah Mak Ngah aku impress giler okkkk..cantekkknyerrr umah2 kat sana!!ada clazzz!!..tapi tu la jauh gak Bukit Jelutong nih, nak ke sana plak time tuh hujan lebat, so jammed sesangat..tapi seriussss, berbaloi kot investment beli umah kat sana..sangat tenang & cantekkkk!! okk, 2 kali aku ulang perkataan cantekkk..hehe...Cost umah kat sana dalam RM300k..(gambar kat adik aku, nanti upload yerr)
Overall, Tia Zahraa berjaya mengutip duit raya sebanyak RM22 hanya pergi 2 buah rumah..lepas g umah Mak Ngah, aku & Lokman ikut Abah g beraya umah ex-bos dia kat Shah Alam..umah Tan Sri Dato' Seri Abdul Aziz bin Mohd Yusof, Pengerusi SPR. Rumah dia, MasyaAllah..besauuuuu sungguhhhh!!tapi takder la masuk dlm sebab dia pasang khemah kat luar..hehe..

Ahad plak open house kawan sekolah aku kat PJ aje..jumpa kawan2 lama balik..Tia seperti biasa menjalankan misi mengutip duit raya..hehehe..untuk 2 hari Tia dapat RM65. Alhamdulillahhh :)


Baju hitam tuan rumah

Ummi siap bawak bekal bubur nasik Tia..

Tia bosan, Ummi kasik la gigit cawan ni haaaa..

 Tia pegang kuat2 duit raya dia, takut Ummi amikkk..hehe
Auntie Emma buli Tia

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio