Wednesday, September 1, 2010

Aktiviti berbuka puasa di Restoran Nelayan & Kunyah Cafe And MPH Warehouse Sales

Pagi nih aku sangat blurr, mungkin lepas subuh tadi aku tido terus bangun blur2, then masuk keje lewat 10 minit..hahaa..masuk opis, otak still kosong, keje tak dapat buat, so layan blog kejap..

Nak cite pasal berbuka puasa & aktiviti semalam..



Hari Isnin lepas aku berbuka dekat Restoran Nelayan, dekat Titiwangsa tu..Opismates lokman buat acara berbuka bersama2, so Lokman angkut la aku, Tia & Adik ipar skali. Kiteorang sampai sana cun2 time berbuka, jln ke KL jammed, ye la lepas opis hourkan..sesampai sana, MasyaAllah, ramai btul orang!restoran tuh mmg la besar..suasana mmg best la, tapi jadi kelam kabut sebab kerusi yg di booked tak cukup utk kiteorg bertiga..sudahnyer bergilir2 kiteorang duduk makan. Style kat sana buffet, ada steamboat, bbq, nasi campur, nasi ayam, ketiaw goreng, kuih dua tiga jenis,sate dll..air pun kena amik sendiri, air jus buahan yg fresh. Masalah nyer, sebabkan kiteorang ni dtg lambat so segala makanan tinggal saki baki..yg tinggal pun beratur skit punyer la panjang..setiap station orang kena beratur..tensen jugak la..dah la crowded dgn org, nak berjalan pun susah..haishhh..takder mood plak nak makan. Diaorg nak refill makanan pun amik masa yg lama. Even nak clearkan table pun lambat, so pinggan berlonggok2 la atas meja tu..



Sementara nak tunggu diaorang nih refill, makanla ape yang ada dulu and nasib baik opismate lokman amik steambot tuh byk2, so dapat la rasa dua tiga ketul. Memula segan jugak la, sebab aku nih tak kenal diaorang.. hehe, lambat skit nak beramah mesra. Tapi diaorang nih baik, diaorang tolong pegang Tia. Cite pasal si kecik nih, Tia sekarang tak mau sangat duduk dalam stroller, nak2 kalu tempat yang panas..jenuh nak berdukung! So budak2 nih gilir2 la dukung dia, so mak bleh la makannn dengan aman..hehe..Makanan dia ok la..standard macam tempat lain jek.



For info, per pax utk makan kat sini RM35. Kalau dapat makan byk kira murah la..tapi sebabkan ramai orang, rasa macam sesak..pastu beratur tak abis2..kena g awal2 kot kalu nak makan banyakk. Lokman cakap tak recommend tempat nih, next time tak mau pegi dah..hehehe..kalu hari biasa bleh kot pegi, tapi jangan time puasa.
On the wayy..budak kecik nih dalam keta pun tak mau duduk langsung!
Tengok luar, macam pahammm
Restoran nelayan nih cantek & besar
Bergilir2 kena dukung dia. Tia with Abah
Melalak2 kena letak dalam stroller..tensen Ummi!
Adik ipar nak bergambar dengan motor besarr..ada rombongan Bikers kat sana jugaakk
Semalam plak cuti Merdeka kan, ape pun hepi Merdeka Day to all Malaysian!! Hepi fifthy three to Malaysia.

Aku pegi MPH Warehouse Sales dekat dengan opis aku aje..SS7/2 Kelana Jaya. Kakak aku ajak temankan dia, nak beli buku untuk anak2 dia. So ok la, aku tinggalkan Tia dengan Lokman. Sampai sana kul 11pg, dah ramai orang. Seronok giler tgk buku2..kebanyakkan buku 30% discount. Ada yang 50% & 70%, tapi condition tak brape elok. yang RM2 -RM15 pun banyak, still condition teruk!
Aku pun cari gak buku untuk Tia, dapat la 2 buah buku for babies..hehe, murah jerk. aku cari cloth book, tak jumpa..untuk aku, aku beli 1 buku masakan, maklumla aku ni tak reti masak..huhuhu..baru terhegeh2 nak belajar masak..

MPH Warehouse Sales - Kelana Jaya

my sister with her dotter

Si kecil Syira sibuk nak pegang buku & puzzle dia

Si kecik dah penat, duduk kat tepi dengan my other sister meneman..aku & sister lain still tengok2 buku..cian si kecik!

Finally, my baby Tia baca buku besarrrrr!!hahah..sempat plak tu nak posing biler aku nak focus hp camera kat dia..
"Ummi, Tia tak paham la, tapi Tia suka tengok buku besar nih, colorfullll..tapi tangan Tia lengguh la pegang buku nih, adehhhh!!"

Petang tuh gerak ke Wangsa Maju - Wangsa Walk. Kawan aku & Lokman ajak berbuka kat cafe dia - Kunyah Cafe, ada sediakan buffet ramadhan jugak..okla, since dah lama tak jumpa diaorang, pergi la jugak. Makan Nasi Beriyani set, Kentang goreng, Keropok Lekor, air sirap, kopi, ada mee jawa kot (aku tak makan cos dah kenyang), bubur kacang. Per pax Rm25. As desert Lokman order lain - Mud Pie. sangat sedapppp!aiskrim 2 layer dengan toping kacang & cream. Dah makan, borak2  & bergambar, then kul 9.30 mlm, kiteorang pun balik. Tia pun dah terlena dalam keta. terlupa bawak puting dia, so meragam skit tak mau diletak langsung..jenuh tido gantung leher kat bahu aku..lenguh segala bahu & tangan!haihhh..

oh cite pasal Wangsa Walk nih, menarik la tempat nih, nampak kecik dari luar, tapi kedai2 dalam tuh best2! baju kurung banyak jual kat sana, murah2 pulak tuh, murah la dari SACC/PKNS..huhu, nasib aku dah beli satu..cuci mata aje la..siap ada TGV & Bowling tu..ok la, orang Wangsa Maju taknyah turun jauh2 nak tgk wayang, dah ada shopping mall sendiri..hehe..aku nih jadi jakun sebab dok lama terperap kat Kelana Jaya, tak tau hal sekitar..parah!!


Mud Pie!
Lokman suruh aku belajar buat benda nih ehhh!aduhhh, jenuh kena google nih..hehe

Little kiddy still lawan mata yang mengantukkkss!

Settlela acara berbuka bersama kawan2 selama cuti panjang ini..huhu.. sangat penat! sampai tak larat nak kemas rumah..rumah macam tongkang pecah!2 hari sebelum Raya aku cuti, amik masa tu la kemas rumah sebelum balik kampung..huhuhu~

 

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio