Monday, August 30, 2010

Kurung hunting & Ramadhan with Family + Frens

Khamis - Lepas keje, aku ajak SIL & Tia pegi Subang Parade. Berbuka kat sana sekali cos Lokman ada acara berbuka dengan kawan dia..aku pun ingat nak gak tengok2 baju kurung kat sana kalu2 ada yang berkenan. Harga baju2 kurung kat sini lebih kurang aje dengan kat PKNS & SACC. tapi mahal skit lagi kottt..hehe..aku ada terjumpa satu baju yang berharga RM1,100!!!giler ke apee??ada ke babe, orang nak beli???? aduihhhaiii, agak2 la letak harga kan, maybe kain silk tuh jenis mahal kot..tapi kurung biasa aje kott..kalu yang RM700-800 tuh aku leh terima la dengan manik bagai..tapi kalu baju kurung sampai beribu ringgit tu, idakk lerr, baik la aku beli 10 kasut ker, 10 handbag ker..hehehe..baru juling bijik mata! Dekat tingkat bawah ada bayak booth2 jual baju kurung/tudung & kuih2 raya. Aku ada berkenan baju kurung kain sari nih, tapi harga mahal jugak la,,dalam RM400++ sepasang. hehe..memang takla aku beli..hehe..Dah rasa suasana nak raya biler lagu2 raya dipasang setiap masa. Sukaa btul suasana macam nih..then nak berbuka kiteorang g Dave Deli, dapat complimentary kurma & air bandung. Tia sangat behave berjalan2 kali nih, Mommie dia tlg jaga. Oh ye kat sana ada Parkson warehouse sales, lebih kurang macam kat metrojaya wrhs kat S.Alam tu aje..kalu nak beli barang2 umah macam bedsheet ke, langsir ker, berbaloi la..harga gitu jugak setiap kali sales..takder ape yang menarikss..
Tia dengan Mommie Shikin, my SIL

Masa menunggu azan berbuka, main2 dengan si kecik yang takmau duduk dalam stroller..baru lepas bangun tido, muka sangat ceriaaaaa!!aku suka picca nihhh...heheh
dekat booths baju kurung, sibuk aje mamat belakang tuh la, orang nak amik background hari raya, dia enterpremmm plakkk..haihhh! :P

Jumaat cuti Nuzul Quran – duduk umah aje dengan Tia cos Lokman keje (ape la KL ni, cuti aje la Nuzul Quran nih..) – sangat bosan sampai aku ulang tayang cite korea Princess Hour..dah berapa kali tengok pun aku tak terkira..hehe ..still suka tengok!!
"Boringla Ummi duduk umah, moh la jalan2..."
Sabtu – Pukul 3ptg kuar g SACC Mall, nak cari baju kurung untuk aku. Punyer la ramai orang, satu SACC Mall aku pusing, susah btul nak cari baju kurung kaler kuning..hehe..last pukul 6ptg tuh baru aku jumpa yang berkenan dengan harga yang murah, dapat 30% diskaun lagi (baju dari kain linen, kain dari kain sari..just a plain soft yellow kurung set, but few beads kat lengan & dada). Aku tengok baju kurung cotton diaorang jual dgn harga RM189-RM229. Tetiba aku rasa tak berbaloi plak beli kurung cotton dengan harga yang melampau tinggi!!Tapi tak sempat beli tudung plak. Next time la..Aku terserempak dengan kawan lama aku, Erni & baby boy dia..excited giler cos berbulan2 tak jumpa, last jumpa masa dia melawat aku & Tia lepas pantang rasanya. Sempat berborak2 then baru sambung hunting baju. Hehe..mommie gossip dulu la ek!

Lepas tuh kiteorang singgah Bazaar Ramadhan kat Subang Jaya SS14. best la bazaar tuh pulak tu, orang2 kat sana sangat la tertib, nak beli makanan semua kena beratur..hekhek.., aku beli potato baked, macam Kenny rogers buat tu. Topping dia cheese, beef+cheese dll, RM3 aje satu. Pastu mutabak kat sana tebal2, mmg puas hati la, kebanyakkan bazaar jual mutabak nipis pastu inti dia bawang aje byk dari daging. Charge plak RM2.50 sekeping..tak berbaloi aku rasa. Biler aku tengok mutabak kat sana tebal2 terus beli. Beli satay 40 cucuk, kuih muih 3 jenis. Actually ada acara berbuka satu family aku kat umah Abah, Kota Kemuning. Seluruh adik beradik aku berkumpul malam tu, Abah pesan, ini acara berbuka potluck. So semuaorang yang datang kena bawak makanan. Harus la aku & Lokman memborongkan, cos family aku besarrr…makan pun macam anak gajah sorang2!!hahaa..

Lepas berbuka, solat Maghrib jemaah bagi kaum lelaki, then sambung makan lagi, abang ipar beli pizza hut. Mak aku masak mee kari, layannnn.. Then masuk Isyak, orang lelaki solat terawih, aku nak tidokan Tia, tapi susah btul dia nak tido, meragam plak dia, penat sangat kot, pulak tuh ramai orang kat umah, bising dengan anak2 buah aku..pastu kakak aku mengurut aku, dia baru belajar mengurut, sanggup amik course mengurut..nak amik side income kottt..hekhek, jadinya adik beradik la jadi mangsa practical dia, termasuk la bapak aku…haha..


Lepas terawih, lelaki main pingpong, pompuan main badminton..aku tak dapat main cos aku kena tidokan Tia, then takut nak tinggalkan dia sorang2 dalam bilik, sudahnyer aku main internet sorang2.. huhu, then tertido..pukul 1.30 pg aku tersedar, nak buatkan susu Tia, semuaorang tak tido lagi, masih bermain2..huhu..

Last acara, meraikan harijadi aku (belated)..haha..acara menyanyi, meniup & memotong kek bersama2 anak2 buah aku..budak2 yang excited..comel giler! Dah makan kek, baru la tidooo…ZzzZzz..(2.30 pg)

Tapi abah aku, lokman & adik lelaki aku still berjaga, layan tengok tournament golf pulakk..giler sungguhh!!! Tak tau penat keerrr??

Ahad – Lepak umah Abah sampai ke petang..tiada acara, just tengok tv aje, aku jaga Tia, sebab Lokman kena g opis siapkan urgent tender..pukul 5.30ptg baru balik umah, sampai umah kiteorg siap2 nak g acara berbuka puasa dengan kawan2 lama (SAAS geng) Lokman kat Damansara Damai. Kiteorang sampai lewat skit, so berhenti kat pam minyak beli air kotak, buat berbuka..hehe..

Lepak dengan diaorang sampai pukul 10.30mlm..ada lebihan makanan tapau balik buat untuk sahur..hehe, tak payah la aku masak..kui kui..kui..

Tema iftar adalah pakaian kebangsaan, tapi Lokman pakai pakaian Jawa kah??hehe
My little baby bleh pakai baju kurungg dah..hehehe

The girls

Selamat Hari Raya semuaaa..from us :)
okeyyy..abis dah cite panjang lebar activiti sepanjang 4 hari..malas nak buat entry banyak2, combine aje semua dalam satu entry..hehe..

terima kasih..dah nak break time, nak g balik umah, then nak g bayar duit keta & singgah giant, tengok tudung..hahaha..bubyee!!

p/s: gambar2 nanti aku update.. :P

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio