Friday, August 13, 2010

5 months

Esok Tia dah 5 bulan..Alhamdulillah..
Sebabkan esok Sabtu, aku for sure la tak layan blog..hehe..ari weekend adalah hari OFF blog, cos aku kena layan Tia, 24 jam..bukan setakat Tia, kalu dok umah harus la keje nak mengemas memacam..so takder masa nak online lama2, sekejap2 aje leh arr..dunia tanpa internet agak bosannnnn jugakk..hehe..
So entry nih nak tulis pasal milestone my Princess Zahraa..

1) Dah makin montel, berat dah 5.8kg..sampai aku dah tak larat nak dukung dia lama2..
2) Dah pandai ketawa beria2 sampai lebar2 mulut dia sengih2 & gelak2
3) Dah banyak songeh, kalu mood nak berdukung, habis 2-4 round umah aku pusing2..umah dah la seciputt aje, segala ruang aku bawak dia jejalan. If tak dukung dia, dia 'membahayakan' diri sendiri kat atas bouncer dia..

senget2 dah atas bouncer..minta perhatian!
4) Makin suka hisap jari jemari..dia sendiri tarik pacifier kat mulut tu then buang tepi, pastu ganti dgn jari dia, bijak btul budak nih! haishhh..yang kelakar, budak lain isap ibu jari, tapi dia suka isap jari telunjuk & jari tengah..serentakkkk dua2 dia isapp..sambil membebel..

Isap jari2 sambil layan TV
5) Lokman beli puting Avent yg baru untuk 3++ which is ada 4 flows, tapi terkedek2 Tia nak menelan,dia tak reti lagi minum sekali banyak, jadinyer meleleh la keluar susu tuh, sangat la membazir..sampai abis cadar katil dgn susu dia..jenuh aku kena tukar cadar memanjanggg..jadinya aku kasik juga puting susu yang lama, yang untuk baby bawah 3 bulan pakai..haihhh..takut dia tersedak kalu kasik time dia tido/mamai.
6) Aku & Lokman tengah train dia duduk..aku tak jadi beli Bumbo seat tuh, cos mahal la plak rasanya..jadinya abah dia terus beli kerusi kecik khas untuk Tia..biler dia duduk situ, aku rasa macam BOS KECIK plak budak nih..hehe..tapi takleh lama2 ddk kat kerusi nih, cos takder belt and kena monitor dia la, kang terjatuh ke depan plak..haruuu..


my Boss Kecik!

7) Dulu Tia takut naik keta, asal naik keta aje, dia melalak..sekarang tidak lagii..dah bleh dok diam2 dalam baby carrier dia,tidooo.. takpun  aku riba aje dia..senyapp aje..kalu aku kasik tengok luar, bukan main galak lagi dia tengok kawasan..excited sungguh!bak kata Tia, "Tia suka tengok dunia la Ummi"...hehe..

8) Tia baru nak galak meniarap..tapi still ada unsur2 malasss..lazy bum bum..ada mood budak nih, kalu rajin dia meniarap la, kalu tak dia baring aje la..biler aku meniarapkan dia, 5 minit aje tahan, pastu muka dah berkerut2 merah..nangisss mintak angkat..PARAHH! orang cakap jgn paksa, blum masa lagi dia nak meniarap..lambat pun takper..aku bukan paksaaa...aku mengajarrr dia..bleh??..hehehehe..
9) Kaki Tia dah kuat, kalu pegang tangan dia and try angkat, automatic dia terus berdiri..MIL aku terkejuttt sbb baby semuda ini leh kuat mcm nih..hehe..jangan terkejut plak kalu tetiba dia leh jalan!..hahaah..itu karut la tuuuu.. :P
"Tangan Tia tak sampai la Ummi nak amik spider nih, Tia pakai kaki bleyyyy???"
(eh eh budak nih, babapp kaki tu kang!)
10) Tia sekarang suka tido mengereng..kekadang berjam2 dia tido mengereng, aku plak yang risau - statik sangat! sampai minum susu pun nak kite bg mcm tuh, kalu aku suruh dia terlentang, haram dia tak layan..geram btul! tu pasal susu tumpah aje..tapi biler suruh meniarap haram tak mau!perangai ek?!

apepun, epy besday Sayanggg...Ummi & Abah luv u darlingggg!

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio