Thursday, August 26, 2010

Tia ke klinik lagi..

Pagi tadi aku & Lokman bawak Tia ke klinik. semalam aku perasan bibir Tia ada putih2, biler aku lap2 tak removed gak..aku heran gak, tapi tengok budak kecik nih relax aje, tak plak nangis2, minum susu pun makin banyak..so aku diamkan aje.
Pagi tagi, lepas Subuh Tia dah bangun..aku pun main2 la dengan dia..aku tengok makin banyak plak bijik2 putih tu, kali nih dah merebak ke bawah bibir & lidah dia.tapi stilllll..dia tak meragam, ceria aje..

Aku rasa cuak, aku ajak Lokman terus ke klinik. Kebetulan, hari nih bos kasik masuk lewat cos semlm pergi Majlis berbuka Puasa dengan Anak2 Yatim. Pukul 10pm aku sampai umah, balik2 tengok Tia dah tido..huhu, ralat plak tak dapat main dengan dia dulu.

Sampai klinik, Doktor check2, dia kata takder ape, just fungus  sebab lebihan susu terkumpul dalam mulut dia..huhu..Doctor suruh aku kasik air masak setiap kali lepas dia minum susu, untuk cuci mulut dia. make sure terhindar dari bekas2 susu..
So, ubat tak kasik cos tak memudaratkan lagi..if melarat baru la dia suruh dtg klinik balik amik ubat titis.

okehh, semoga fungus2 itu dapat dihapuskan dengan segera..aminnn..

nota kaki - saya emak yang baru belajar, masih cetek ilmu keibubapaan, huhu..tapi yang aku pelik dah umur 5 bulan baru ada masalah ruam susu nih, sebelum nih takder plak, tu pasal aku tak kasik air masak utk cuci mulut dia..hehehe..lepas nih kena la make sure mulut dia sentiasa bersih. :P


0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio