Thursday, August 12, 2010

Shopping Raya @ Kompleks PKNS & SACC Mall

Semalam Tia kena cucuk untuk 5 bulan, Alhamdulillah so far dia tak demam. Nak cucuk semalam pun Tia tak nangis, dia pandang aje muka aku & aku main cak cak dengan dia..just masa nurse tu nak tarik jarum tu, dia merengek skit..cepat2 Ummi peluk cium Tia..terus diam..then masuk keta, Tia terus tido..balik umah jer aku terus kasik paracetamol. Next month kena cucuk lagi, 3 hari sebelum Raya pulak tu appointment date ...hurmm..hope nanti jangan la Tia demam lepas cucuk, mau tak beraya mane2 plak karang..or...aku kasik delay lepas raya la..hehehe..

Tia sebelum kena cucuk..muka steady lagi dengan Abah melayan gantung macam tu..

Tia selepas di cucuk, muncung aje mulut, mesti sakit yerr Sayangg...cian anak Ummi..tapi tetap pandang camera hp nih biler Ummi nak snap snappy.. :)

Petang tuh aku kuar dengan kakak sulung pergi Kompleks PKNS & SACC Mall Shah Alam. Angkut sekali Tia..Nak beli jubah untuk Ayahanda tercinta..sempena puasa nih, nak belikan jubah untuk orang tua, buat g solat terawih..excited abah kiteorang biler tau kiteorg adik beradik nak belikan dia jubah..siap kasik size, warna pilihan & design..then kalu bleh nak 2 pasang helai..aikkk, demand plak Abah nih!!so sebabkan dah rambang mata, kiteorg beli 3 pasang helai terus!! beli kat Anggerik Avenue dlm SACC Mall. Kat Kompleks tak banyak pilihan, pastu design & color semua sama aje semua kedai..boringg..penat tawaf 2-3 kali kat sana..tetiap tahun sama aje each kedai, takder kelainan la..



Kat sana dah start orang jual2 baju melayu & baju kurung untuk Hari Raya..harga pun lebih kurang aje setiap booth..tahun nih banyak plak baju kurung cotton..memacam cotton leh jumpa, english la, japan la, korea la..cantek2..then harga pun dah tinggi dari harga before puasa..biasa la, tgh ada demand, tinggikan laa..hurmm.. Tahun ni aku tak sempat hantar kain ela kat tailor, dok asyik menangguh aje tetiap hujung minggu, last2 dah puasa dah pun, kain sutera buat hantaran kawen pun tak sempat aku tempah (dah perut boyot, mengandungkan Tia). So aku ingatkan nak beli kurung cotton ajela (ready made), sebabnya cotton sejuk skit, then tahun nih beraya dengan anak, sure kena dukung dia ke hulur hilir. Tia plak kalu dukung sure bahu baju basah dengan air liur dia & muntah susu..so, best gak tahun nih tukar fesyen dari silk ke cotton..hehe..akan dipertimbangkan..range harga cotton kat sini dari RM89-RM120.
tapi....tiba2 aku terberkenan dengan Jubah..chiffon jubah.. sekarang pun ada trend baru untuk jubah..jubah yang telah dimodenkan..ada plak tuh untuk size aku yang kecik nih, size XS..tapi labuh tu harus la di alter..heheh..makcik nih kemetot orang nyerrr..heheh..jubah dari harga RM139-159..depends pada design & jenis kain la..kalu pandai tawar, dapat la kurang skit..

ape yang pasti, memang rambang matala kalu g sana..nak kena shopping awal2 cos takut nanti ujung2 puasa dah takder size, lagi2 size kecik nih..semalam aku tak beli lagi, cos takder mood nak shopping untuk diri sendiri, tapi biler dah sampai rumah, rasa menyesal plak tak beli jubah tuh..huhu..nak g la kot weekend nih, or jumaat lunch time..hehe..



Disebabkan naik keta kakak, tertinggal selimut & bantal Tia dlm keta Lokman..cian Tia kesejukkan..last2 jubah Tok dia dijadikan selimut..haihh!!


cantek kan Jubah Lycra nih??yang ni aku google aje - click sini: Jubah Lycra, nak cari gambar jubah yg aku berkenan kat internet, takder plak..lain plak yang aku jumpa..layan kan ajee..ehehe..semalam tak sempat amik gambar booth2 sebab nak cepat cari jubah Abah..

haaa, jubah macam nih ada kat sana..tapi tak sure la harga brape..dalam RM189 kot..jubah yang aku suka tuh ala2 macam nih la, tapi bukan jenis kelawar..lengan dia bergetah.

nota kaki: Tema raya tahun nih ialah KUNING!!Lokman dah belikan baju kurung untuk Tia..tapi untuk Ummi Tia takder plak..cesss..harus la Ummi mintak Jubah yang Ummi berkenan tu..hehe..boleh kan Yangg??tima kacehhh :P

note kecik: semalam gak jumpa pelakon diana rafar & kamarul tuh..si kamarul & anak bujang dia shopping jubah gak..diana comel aje tgh pregnant..dia tegur aku & Tia..dia tanyer masa aku pregnantkan Tia, aku kuat minum soya bean ke?sebab Tia putih melepak, tgk aku nih hitam aje..hahaa.. :P ..ye Diana, saya minum soya bean berkotak2 sepanjang mengandung..heeeeeeeeeeeeee...

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio