Monday, August 30, 2010

Update: Majlis Berbuka Puasa Dengan Anak2 Yatim Baitul Kasih

Minggu lepas (Rabu) company buat majlis meraikan Anak2 Yatim Sg Buloh kat opis aku nih jer..save budget, so idak lerr buat kat hotel bagai..



Beberapa hari sebelum Majlis tuh, kutipan derma dilancarkan, termasuk barang2 yang nak disumbangkan untuk diaorg nih. Since umah anak yatim nih majoritinya anak2 kecil (3 – 12 tahun), so permintaan diaorg more pada barang2 harian untuk kanak2 seperti susu tepung, minyak telon, diapers, toys, buku2 dll. Aku ada la kasik toiletries Tia (mana yang aku borong kat Pureen warehouse arituh), tak banyak.. tapi harap2 dapat la membantu sedikit, dari aku simpan barang2 tuh berbulan2 lamanya, elok gak aku kasik budak2 lain guna dulu termasuk la botol susu yang dapat dlm hamper pun aku kasik, hehe..Tia gerenti tak mau guna. Ada department2 lain kasik beras & gula, tudung, baju2, milo, susu, diapers dll. Rasa leh kot buat stock untuk 2-3 bulan.



Acara bermula seawal 6 petang, nasibla umah aku dekat, leh balik mandi dulu. Di mulakan dengan tazkirah ustaz jemputan then bacaan yassin. Masa ketibaan anak2 yatim tu, satu2 diaorg nih masuk hall, kecik2 comel2 semuanyer..terus aku rasa sediihhh..berlinang air mata aku..huhu..sebab aku pun anak yatim dari umur aku 10 tahun, aku dapat la rasa camner budak2 nih rasa, Cuma aku bersyukur Abah aku dapat bela aku dengan baik. Alhamdulillah. Kawan sebelah aku pun berlinang air mata gak cos dia pun anak yatim macam aku..keh keh keh..senasibbb…



Budak2 nih malu2 aje, aku tak dapat beramah mesra dengan diaorang..sebab aku pun malu kotttt..hahaha, aku takut nanti kang baru cakap Hai, aku dah meleleh air mata..tak mau den!!jadi drama melayu plak nanti..haishhhh..so aku senyum2 dari jauh aje la..sambil perhatikan diaorang makan, minum, jawap soklan staff2 lain dengan malu2..



Yang comel & kelakarnya, diaorang dapat door gift dari company, baik turun aje dari pentas amik gift tu, terus diaorang bukak beg tuh nak tengok hadiah ape dapat..excited sesame diaorang..lagi la sedih hati aku tengokk. Alahaii adik2..

Colleagues aku plak excited nak bergambar..aku layan kan ajee..then ada solat terawih beramai2, seronok dapat solat terawih la pulakk..hehe



Oh ye, company berjaya membuat kutipan derma sebanyak RM7000++ untuk Baitul Kasih ini..Alhamdullillah..harap2 cukup la nak membiayai mereka seramai 34 orang tu. Baitul Kasih nih ditubuhkan oleh seorang wanita, panggil dia Ummu..umur Ummu nih aku tengok dalam lingkungan 40-an, dia dibantu oleh ibu2 tunggal yang mane kebanyakkannya aku rasa anak2 diaorang jugak dalam tuh. Besarnya la pahala Ummu ni dapat kan?..InsyaAllah..


Overall aku sangat enjoy berbuka puasa beramai2, lagi2 first time ek meraikan anak2 yatim. If umur panjang dengan company aku nih, tahun depan aku nak join lagi la..InsyaAllah..
Golongan lelaki di depan, wanita di belakang - sedang menanti ketibaan Anak2 yatim nih
Anak2 Yatim dah sampai..comel2 kan kanak2 nih? time nih la air mata aku nak keluar menitis!haihhhh..
Kiteorang anak yatim jugakkk!hek hek hek..
Gambar beramai2 sementara menunggu waktu berbuka
selesai sudah solat terawihh..








0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio