Monday, August 9, 2010

Update: Pureen Warehouse (August 2010)

Sabtu lepas aku berjaya jugak ajak Lokman g Pureen Warehouse..ikutkan tak dapat nak pegi cos takder orang jaga Tia. Family mertua balik kampung ada kenduri kawen, aku & Lokman tak dapat join coz hari Ahad ada kawan Lokman kawen gak..ok, cite pasal warehouse, Lokman suggest aku masuk sorang ke dalam, dia jaga Tia dalam keta..so ok laa..janji leh pergi..hehe

Kiteorg gerak pukul 11.30 pagi..sampai kat area sec 19 tuh, jammed terukk!!kereta takleh move langsung..lori plak kuar masukk..ye la, area kilang2 kan..sejam gak kot kitaorang stucked..pulak tu, biler nak dekat2 sampai warehouse, hujan..nasib baik parking dapat tepi jalan and dekat dgn warehouse..redah jugak pakai payung..

Aku borong baju 5 pasang (RM3 –RM10).1 dress beli untuk Aqish..untuk Tia xde, cos dress tuh besar..then beli pinggan plastic utk Tia & Aqish. Pinggan tu aje aku amik sampai 4 set. rambang mata sebab murah, range dari RM5-RM8. Preparation untuk diaorang nak start makan nanti..hehe..ada Heinz gak, since ramai tak berapa suggest makanan dalam jar untuk baby, so aku beli biskut rusk perisa original & banana & Rice cereal. Dapat free disposable bag Heinz & 1 cup sample Heinz food for Toddler. Makanan jer bayar asing spend dalam RM19.50. Then borong toileteris (talcum, travel kit set, shower gel, lotion, wipes, detergent) stock untuk 3 bulan ok kot..sampai next warehouse..hahaha..

Total spent just RM153. Berbaloi aku rasa..cos barang baby ikutkan memang mahal..dari toiletries, clothes, diapers, accessories etc diaorang..kat warehouse nih setiap barang kira dapat murah RM2-6 dari harga pasaran. Tu pasal kalu beli banyak kira berbaloi la.

Tengah aku pilih2 baju, tetiba muncul Lokman dengan Tia..hehe..sengal la tu dok tunggu dalam keta..so sementara Lokman tunggu aku pilih2 barang, dia dukung la Tia then sempat lagi tuh beramah mesra dengan sorang bro nih..Brother ni siap bersila beralaskan kotak dgn baby jugak, menunggu wife..haha, para bapak yang setia menjadi penunggu..nasib baik time kiteorang tu tak ramai, cos ujan renyai kot, so tak la rasa rimas. Kaunter pun kosong, taknyah beratur bagai.

Tapi ada gak aku rasa tak puas hati, baju2 tinggal sikit aje, pekerja pureen tuh tak stock up pun, even masa tuh dah tengahari kan, baju/seluar2 yang tinggal susah nak matchkan..takpun ada yang dah kotor2..huhu..nasib baik ada gak rezeki Tia..hasil aku korek2/belek2 setiap raga kat sana, 3-4 kali pusing..hahah..leh arr 5 pasang tuh untuk dipakai harian..

Balance baju seluar yang tinggal saki baki jerr..
Ini la barangan untuk Tia..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio