Wednesday, August 18, 2010

Apply Cuti Raya..

Hari ni kat opis bos/HR dah sibuk suruh staff arrange cuti raya...so aku pun plan arr untuk cuti raya kali nih aku amik 4 hari..2 hari before raya (cos MIL & SIL nak balik kampung awal, cos nak kemas2 umah pelbagai, takder orang nak jaga Tia)..diaorang plan nak angkut Tia balik kampung sekali if aku & Lokman still keje 1 week before raya..hah?? ..wuarrrhhhhh, mane leh aku tido tanpa Tia..huhu, sure rindu gaban punyerrrr..takmo takmo..jadinyerr, aku pun apply la 2 hari sebelum raya (MIL nak balik kampung hari Rabu)..sambil2 tu leh gak kemas2 umah before balik Kampung kan..then cuti hari Isnin, last sekali hari Jumaat lepas cuti Umum 16 Sept tu..

Wokehh, semoga di approve oleh Management..baki cuti tahunan tinggal 9 hari. Leh lagi plan cuti untuk bulan Oct, Nov & December :P Nak carry forward untuk cuti tahun depan pun leh gakk tuu..hehe..

Tahun ini first time beraya di Kampung Linggi..selama 27 tahun aku beraya kat Kampung Pandan & Cheras aje..tahun nih kelainan sungguh..pulak tuh, first time beraya dengan ANAK.. :) ...macam mane serabut aku pagi raya nanti..hihi..dengan nak siapkan anak, siapkan bapak anak, siapkan aku..hurmm, we will see...

Semoga Lebaran kali nih lebih bermakna & diberkati Allah swt..InsyaAllah..

nota kaki: kuih raya dah tempah sampai 7 balang..mampussss nak bayar dapat gaji nanti..adehhh!lepas raya gerenti puasa lagi nih..berbuka pulak makan kuih raya aje la gamaknyerr...sebab dah sengkek!!huhu..


"Shelamat Hari Raya shemuaaaaa...saya mau raya kat kampung Abah tahun ini..hurmmmm..agak2 dapat tak banyak duit raya.." hehehe..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio