Friday, August 6, 2010

Kebiasaan Orang Prempuan yang dah Kahwin..

Bagi orang2 perempuan memang dah biasakan dengan rutin seharian? hari2 korang ada rasa tak yang korang buat benda samaaaa berulang2..hurmmm, orang cakap ape,..dah memang tugas orang prempuan..haihh!
sama la dengan aku, sejak dah kawen & ada anak nih, aku makin dapat membiasakan diri dengan rutin/tanggungjawab..sendiri kena buat, tak payah kena suruh baru nak buat..

Masa zaman bujang dulu, semuanyer serabut..kalu rasa nak buat sesuatu benda tuh, baru aku buat..kalu tak, melilau la merayau2, lepak-lepak dengan kawan2 atau tengok TV sepanjang hari (melekat depan Tv dari pagi ke malam). lagi2 kalau ada mood layan drama bersiri korea/jepun/taiwan, huiiiiii..lagila melekatttt !!!..bawah selimut lagi..hahahaha..

sekarang....TIDAK LAGIiiii!!

Even nak tengok movie DVD pun takder masa..Lokman jer la layan sorang2, aku kena tidokan Tia..aku pun dah stop beli/layan cite Korea..huhuhu..salah satu hobi yang aku kena tangguhkan buat sementara waktu until further notice!hehe..huhu..

Kebiasaan aku sekarang, bangun subuh then aku gosok baju keje aku & Lokman. Then sebelum g keje pepagi tuh, aku kena basuh manual baju Tia, then jemur kain2 aku & lain2 yang dah dibasuh malam sebelum tuh.
*******************
Balik keje aku terus main2 dengan Tia..sambil tu layan drama TV3..skrg cite Epilog Syurga Cinta tu..hehehe..suka btul aku tgk budak kecik Mia Sara tuh..comel giler, pastuh dress up sangat la vogue!!hahaha..nanti aku nak buat Tia macam dia la..haha, berangan plak! Dah tuh menunggu giliran untuk mandi, cos Tia nih biler petang jer mengada ya amat! Dia dah tau dah Ummi & Abah dia balik, so start la mood mengada dia, nak kena main2 atau nak berdukung aje..haihhhhhh..so takleh kena tinggal langsung!

Disebabkan itu aku nih memang la tak masak..hehe..aku just potong2 bawng, halia, sayur2..senang cite siapkan bahan la..finally Lokman la yang masakkk..haha..Nasibla husband ada skill memasak, so aku jaga Tia, dia ketang ketung kat dapur..heeee..kekadang aje biler dia takder mood, aku plak yang masak (simple2 aje), or last option- tapauuuuu sudahhh!!hahahah..

Dah makan, aku kemas2 dapur then dah pukul 9.30 malam aku masuk bilik dengan Tia. nak tidokan dia memangla sampai setengah jam or sejam..memacam selawat & surah aku baca kasik dia tido. kekadang tu dengan aku sekali tertido..gamaknye terbengkalai la semua keje lain..kalu aku lawan mood tido tuh, aku g la lipat kain, basuh baju or baca buku/majalah, sampaila pukul 11.30malam...mood tengok Tv dah takder dah..so segala cite CSI, Numbers, Glee etc memang la tak follow dah..huhu..

Pukul 11.30 mlm baru la leh tido, tetapi.... setiap 2 jam harusss kena bangun bagi Tia susu..dari tengah malam sampai la ke subuh aku bangun sekurang2nya 3 kali untuk bancuh susu..dengan tin susu/termos, air suam aku angkut masuk bilik..haha, malas dah nak kuar masuk dapur. perangai kan? awal2 Tia belajar minum FM, Lokman rajin la bangun, tlg bancuhkan susu, tapi sekarangggg....hurmmm, tido mati!!aku la terhuyung hayang sesorang buat semua benda..huhu..

Setiap hari begitu la kebiasaan aku sebagai isteri & mak orang.. :) bunyi macam takder life kan? hehe..penat jangan cakap la, sangat2 penat..tapi ape pun, aku sukaa sangat spend time dengan family aku. Lagi2 tengok perkembangan anak depan mata sendiri. Orang cakap rumahtangga ni la mematangkan diri kite, dan aku sangat setuju tu!dan  jugakk ia membuatkan hidup aku lebih teratur dan berdisplin.. :P (poyo la plak!)

aku bersyukur atas kurniaan-Nya, Alhamdulillah..


suruh main pun leh menguap..haihh budak nih!
Semalam Abah belikan baju baru untuk Tia..tapi besarr la Abah..Tia tak muat lagi..hehe..boleh simpan pakai Raya kot.. :)

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio