Monday, August 23, 2010

Checklist Raya..

Tup tap tup tap, raya tinggal 17 hari jer lagi..
aku nih bukan la excited nak g beraya, just tahun nih excited nak beraya di kampung dan beraya dengan si kecil Tia..kebanyakkan nak buat preaparation untuk Tia la..
kena gak tu buat checklist..senang nak prepare ape2 yang patut..

  • Baju kurung   - Abah dah beli warna kuning plain..aku nampak cam besar aje, so misi sekarang kasik Tia gemuk skit..hehe, so sumbat susu berbotol2!haha *kejam*

  • Baju jalan      - Dah beli 2 pasang.. 1 pasang beli masa Jumble Sale Merdeka Charity, my opis buat last 2 week, ramai staff2 jual baju2 baby, macam orang jual online tuh -mostly China Made la kan? takpe , janji cantek & kain bagussss dan murah!hehe.. 1 pasang lagi, beli online, direct pos kat opis lagi, save minyak keta. Lagi satu pasang , Mak Long Tia nak sponsor..yesss, jimat duit Ummi.

  • Prewalker shoe - aku dah order online, hehe, esok lusa sampai la..hope Tia leh pakai masa raya, aku beli yg 12cm (up 6 months), sebab yang 11cm dah sold out. yang ini mcm besar cos aku ukur kaki Tia baru 10cm...hurmm, camno nak kasik tapak kaki dia panjang dengan cepat (dlm masa 17 hari)??haha, sape ada tips?? *gilooo*

  • Hair band      - Aunty Tia (Biha) nak sponsor..kepala Tia kecik aje, hope muat la yekk

  • Baju tido/jejalan malam - belum lagi jumpa yang sesuai..nanti aku google lagi, kot2 jumpa yg menarikss.

  • Stokin          - pun blum ada..last borong kat Pureen Warehouse, tapi semua dah pakai..so kena beli yg khas untuk Raya & sesuai dgn baju baru..hehe *over*
cukup kot..budak kecik takleh banyak2, pakai sekejap aje..hehe

oh lupa..purse kecik! haha, nak letak duit raya Tia nanti..beli wristlet Coach..bleh???hahaha..sure dapat duit raya lebih skettt...dah purse mahal gituuu!!


okeehhh, aku OVER..

memang tak la kan, dari bagi si kecik pakai, baik la aku yang pakai..hihi..

tapi..bagus gak ada purse untuk Tia, leh aku asingkan duit Raya dia nanti, kang masuk handbag aku..selamat aku guna,..kasik kat anak orang lain plak kang..huhu..cian Tia..akan dicari dalam laci2 Ummi purse/uncang kecik, banyak orang kasik souvenir lepas melancong kan..guna yg itu ajela..tak payah Coach pelbagai..banyakk cantekk?!haha..

Jadinyer, dalam minggu nih akan di completekan barangan Raya Tia..termasuk aku punyer sekali..aim Jubah kat SACC Mall tuh, hope ada lagi size aku..esok mau shoppinggggg...lalalala~~
yeayyyy, Ummi shopping untuk Tiaaa..I liiikeeee!!

update (25/8): tak jadi g SACC Mall semalam, sebab takder orang jaga Tia plak..& ada masalah teknikal jugak..huhuhu :( wat a bad day..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio