Monday, August 2, 2010

reunion after 13 years..

Sabtu lepas sekolah lama buat majlis reunion besar-besaran. Sangat excited nak turut serta nih..almaklum dah lama tak jejak kaki ke sekolah..hehe..kena bayar RM40 untuk join, event ni buat kat sekolah aje, kira charge 40 ringgit tuh untuk tabung PIBG..hurmm, okla, menderma untuk sekolah kan?hehe..oh ye, sekolah aku nama asal yelah SMK Jalan 227. aku first batch untuk sekolah nih (1995- aku Form 1), so memula dulu sekolah nih takder nama baru, so diaorg letak nama nih sempena lokasinyer di Jalan 227, Petaling Jaya..hahah..btul2 ni area kilang2 kat sekitar Jalan 223,222,224 dan sebagainyerr..hari2 hidu baru asap kilang..huhu..nasib sihat walafiat lagi. Dulu biler orang tanyer aku sekolah mane, malu jer nak cakap nama sekolah, sebab nanti orang suka buat muka pelik..cehhh!walauapapun aku bangga sekolah situ selama 3 tahun cos sebagai 1 batch kitoerg banyak wakil sekolah dalam memacam acara..paling best aku join dikir barat, pengakap & bola jaring (wakil rumah sukan jer..hikhik..). kalu boleh ulang zaman sekolah mesti bestkan?..hurmmm..zaman remaja paling gemilang!haha..
but now, nama sekolah dah tukar ke SMK Sri Utama. Nape ek kebanyakkan sekolah suka leh nama 'Sri' ??hehe..comel ker??haha..

malam tu ramai gakla batch2 aku yang turun. tapi disebabkan kiteorg rajin gak jumpa bersama so takde la heran sgt..haha..yang sangat excited biler dapat jumpa cikgu2 lama..kebanyakkan cikgu dah masuk 50-an dah, tapi masih maintainn..ada yang btul2 lepas sekolah terus tak jumpa, after 13 yrs baru jumpa!! ada yang jumpa gak tetiap tahun cos setiap kali Hari Raya kiteorang ada acara konvoi ke rumah cikgu2 (mane yang sempat la)..disebabkan kiteorg 1st batch, cikgu2 masih ingat kat kiteorg tapi sure la lupa2 nama..hehe..apepun, tetap seronok jumpa kawan2 lama, aku ni dah jarang lepak dengan kawan2 since aku ada Tia. Nasib baik Lokman kasik pergi..Tia tinggal dengan Lokman, hehe, giliran abah dia plak jaga, Ummi dia nak berliburrr..tapi aku balik awal skit, kawan2 lain continue lepak kat kedai mamak..overall sangat hepiiii dapat jumpa kenangan lama :)
Ini la barisan 1st batch sekolahku..gambar2 atas dengan cikgu2 kesayangan kiteorang

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio