Thursday, August 12, 2010

Ramadhan bersama keluarga..

Tahun nih baru la aku rasa btul2 bulan Ramadhan bersama keluarga kecik ku..
sebab last year aku tak puasa langsung!!kes pembawakkan budak..last year bulan Ramadhan aku masih mengandung 3 bulan..alahan masih teruk, asyik ulang alik ke toilet aje..so memang tak boleh puasa langsung..pulak tuh tahun nih aku tak sempat mengantikan semua..cuma sempat buat seminggu aje..huhu..lepas puasa seminggu, ulcer menyerang sampai tak dapat nak cakap & makan, akibatnya aku tak dapat nak puasa, kena minum air dengan banyaknyaaa..nasib baik la Tia dah tak nak isap susu badan dah, kalu tidak sure tak cukup susu aku nak kasik dia..huhuhu..

Tahun nih plak Lokman pun ada kat sini, hold g offshore. Macam last year 4 bulan dia kena training kat Kemaman..so aku byk spend time kat umah Abah aku. Duduk memerap dalam bilik sorang2 sepanjang hari, supaya senang berlari ke toilet..pastu kalu tak tahan menangis aje la..sob sob..

Itu cite tahun lepas..memang sedih..tapi dah tak mau dikenang2..this year aku nak meraikan Ramadhan & Syawal dengan gembiranya bersama keluarga aku & Lokman. :)

So dah 2 hari berpuasa nih, aku takder la masak2 lagi, cuma panaskan lauk jek..hahaha..tapi stilllll.....kena bangun kul 4.30 pagi!!wahhhh, sebelum kawen nak tunggu Bapak ketuk pintu bilik baru turun sahur tau!Dah jadi isteri orang, WAJIB la preparekan makanan untuk sang suami..Aduhhh, tapi aku peliknya, automatik mata aku celik kul 4.30pg tuh..padahal setiap 2 jam wajib gak bangun, bagi susu kat Tia..

1st day puasa, aku just panaskan lauk2 yang telah dimasak oleh MIL & Lokman mlm sebelum tuh..heheh..just masak telur dadar..hahaha!!then pagi tadi, Lokman nak makan ala barat..sudahnya aku goreng sausage, scramble egg+tomato, baked bean makan dengan salad, cheese & mayo..layan gak cos dah lama tak makan big breakfast camni..then air nescafe. Esok punyer sahur, hope aku rajin masak..hihihi..masak ape..tungguuuu.... :P

Berbuka pulak, semalam berbuka bersama family Lokman kat umah Along. Aku balik dari Shah Alam, dengan tak sempat mandikan Tia, terus ke rumah Along. sesampai sana, dah dekat2 waktu berbuka..huhu..Tia tak mandi, tukar Pet-pet & baju jek..hahaha..perangai sungguh la Ummi dia..sudahnyer Tia tido dengan tidak lena..dah la penat ikut aku berjalan satu hari suntuk, dengan kena cucuk lagi pastu tak mandi..haihhh (actually aku takut dia demam, tu pasal aku tak mandikan dia...hehe..alasan la konon..), malam2 Tia mengelisah, tetiba merengek, then kekiri kekanan dia pusing2..minum susu pun kurang, 2oz aje setiap kali minum..cian dia..

Hari nih kiteorang hantar Tia kat Kota Damansara, so balik keje nih aku & Lokman nak g Bazaar Ramadhan then terus ke sana..berbuka dengan Family Lokman lagi..heeeee,, takdo la aku masak lagi..hekhekhek..

Ya Allah, Engkau permudahkan la segala urusan kami sekeluarga sepanjang bulan Ramdhan ini & Engkau kurniakan Kasih Sayang diantara Kami Sekeluarga..Aminn..

nota kaki: sudah 2 tahun la aku tak dapat terawih kat Masjid..huhu..tahun nih buat Terawih sendiri2 la gamaknyaa..sekali sekala rindu rasa nak terawih beramai2 kat Masjid..hurmm..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio