Wednesday, September 15, 2010

s.y.a.w.a.l 1431H

Semalam dah start keje, baru la ada masa nak update blog bagai..hari cuti, blog pun cuti la yerr..

oh, semalam Tia Zahraa ku genap 6 bulan..Alhamdullilahh..ok nanti aku update perkembangan si kecik, skrg mood raya, so nak cite pasal Raya..hehe..

aku buat summary aje la yer, kang cite detail2 kang, pening nak baca...

1) Aku apply cuti 2 hari awal dari hari Raya cos nak jaga Tia, ingatkan leh kemas2 rumah, tapi harammm..si kecik nak berdukung aje..
2) Khamis malam berbuka di rumah Abah di Kota Kemuning, abah suruh singgah amik kuah kacang & sayur lodeh yang tetiap tahun di tempah kat jiran lama. Sebab malam Raya ada acara takbir di rumah, abah jemput orang surau datang rumah.
3) Pagi Raya di rumah abah, bersalam2an dengan ibu bapa & adik beradik aku, makan2, captured family photo adalah acara wajib setiap tahun, lagi pulak tahun nih bilangan keluarga bertambah dengan adanya Tia Zahraa.
My big happy family together2
The three of us together
Anak dara ku berbaju kurung kuning
4) Sebelum tengahari aku, Lokman & Tia gerak ke Linggi. Nasib baik tak berapa sesak..selamat sampai dalam masa 1jam setengah aje.
Nampak macam jammed, tapi ok la, slow moving..
5) Sesampai sana, sambung mencekik & lepak2 adik beradik. Di Linggi sangat panas, muka Tia sampai merah2, then meragam kekdg tuh sampai aku kena buka baju dia, pakai diaper aje la..
6) Hari Raya kedua, petang tuh agak bosan, Lokman ajak g berkelah di PD, pergi ke Teluk Kemang, MasyaAllah, ramai giler orang..kiteorang ingatkan kiteorang aje yang giler, hari raya pergi berkelah..hehe, rupa2 nya, ramai gak orang Malaysia nih yang buang tebiat kan..eheh, sudah dah terlalu crowded, kiteorg lepak kat Tanjung Biru, tak ramai sangat orang. Lepas nih dah tau la tempat mane yang selesa nak berkelah selain Teluk Kemang tuh..Lokman, adik ipar & anak2 buah aje mandi..Aku jaga Tia.
7) Raya ketiga, family aku turun beraya ke Linggi..MIL masak Mee kari & roti jala.
8) Raya keempat baru la aku balik KJ. penat giler..Tia pun penat, sudahnyer siang dia bantai tido, malam dia meragam..huhuhu..rumah pun 5 hari dah di tinggalkan, kena la aku baca surah macam2..baru la dia tido dengan lena..huhu..
Nice picca , rite? :)
@ Tanjung Biru, Port Dickson - 6pm
Si kecik duduk elok dalam baby carier dia, layan angin laut yerrr..
Next year (kalau umur panjang), aku cakap kat Lokman kena beraya kat belah aku plak, cos dah 2 tahun berturut2 aku tak dapat beraya dengan sedara mara belah arwah ibu aku. Diaorang pun tak penah jumpa Tia lagi..sure diaorang cakap muka Tia macam aku..and for sure la Tia ada iras2 arwah ibu aku cos aku sorang aje dlm adik beradik ikut muka arwah..
Masa beraya kat umah Mak Long aku tu, adik laki aku bagitau yang Mak Long aku ada tunjukkan surat arwah ibu aku bagi kat Mak Long, zaman kiteorang kat Kuching dulu (aku darjah 3 & 4)..aku rasa rugi plak tak dapat baca surat tuh..kalu aku baca sure aku lalak punyerrr..huhuhu..takper, nanti diaorang akan buat copy surat tu bagi kat kiteorang..huhu..

okkk, lupakan cite sedih..Raya kali nih yang syioknyerr cos bawak anak jumpa sedara mara..plus Tia dapat banyakk duit rayaaa.. weeeeeeeee..aku plan nak buka ASD (Amanah Saham Didik) untuk Tia..tapi nak kena baca dulu pasal Amanah Saham2 nih..tgk mane sesuai..tak pun aku buka Tabung Haji aje utk dia..leh arr dia g Umrah/Haji dengan aku nanti..InsyaAllah..impian aku tu, moga di makbul Allah swt..

Raya ada lagi 3 minggu..hehe, kawan2 ramai request buat open house, since kawen nih dah tak buat openhouse..hehe. tahun nih aku plan nak buat POT LUCK RAYA..hehe, baru besttt!!InsyaAllah, bulan depan rasanya leh setkan tarikh, this weekend ada Family Trip/ Raya Trip with my happy family :) yeayyy!
Si kecik seronokk dapat angpau Raya..abis dia gigit2 sampai lunyai..biler amik bantai dia nangis!


Budak kecik yang pandai dah amik duit raya semdiri..haihhhh! Sape ajar nih??hehe..

Terima Kasih Mama Ana!! :)
p/s: Happy Birthday Sayang Tia!semoga cepat merangkak.. :)

* gambar dengan family lokman tak dapat lagi, dekat SIL..nanti upload lagi pixs.

Till then..bubyee!



0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio