Monday, November 8, 2010

Home Deco Part 2 - Wall Painting

Dining Hall telah selamat di cat merah-pink oleh Lokman & Syafik (adik Lokman). Terus gelap rumah, dah cat kaler merah koooo!
Rasa lain plak rumah tuh biler transform ke warna warni. Btul la orang cakap, rumah nampak berbeza biler pandai main kaler dinding.
Seharian diaorang buat keje..aku tak dapek la nak nolong, cos si kecik nih takleh dok diam..nak melekat aje dengan aku, naik anginn gak dibuatnyer..even nak tido pun nak aku dukung sampai la dia lena..biler aku letak atas katil time dia dah mamai2 tuh, sanggup dia bangun, manjat balik atas badan aku nih, nak suruh aku dukung……huwaaa, aku plak rasa nak nangis sebab sengal2 pinggang aku dek dukung dia. Budak manja! Geram Ummi tau..

Oh cite pasal rumah balik, aku nak buat wall painting, tapi still takde masa..tunggu Lokman touch up kasik kemas dulu baru aku leh buat mural..maklum la tukang cat tak professional..ada la selebet2 sana sini..hehe..tunggu weekend  ni baru leh buat balik. Klik SINI untuk mural yang nak aku buat, siap ada tutorial ko!..aku nak buat yang bulat2 circle tuh..sebab senang dari yang lain2..hehe :P

Nanti dah siap semua, aku post kan ek. Sekarang belum lagi complete. Masih dalam pembikinan lagi. Bukan setakat dining hall, Lokman nak cat jugak grill & pintu2 kaler putih. Haaaa, clazz ko, terlebih semangat dia nih, btul2 make over rumah. Dah alang2 katanya..Curtain plak MIL & SIL dah siapkan. Tinggal satu set untuk bilik..Minggu nih dah leh gantung. Yeayyy!

Aku nih kalau boleh semua benda nak siapkan cepat..aku mintak lokman gantung2 frames la, pasang rak2 kat wall la, lekatkan plasma kat dinding la..hihih, excited nak umah cantekk bagai. sudahnyer aku kena marah dengan Lokman, cos tak sabar2..hahaha..mamat tu emo sebab penat mengecat seharian...pulak tuh tak abis2 lagi. Padan muka aku, main mengarah aje, tolong nyer idakk..hehe, ehh, aku tolong jaga anak dia tau! Sampai aku pun emo sama..huhu~

nota kaki: akibat sibuk deco umah, business aku masih tak dapat dijalankan, terperam la dulu baju2 tu..huhu, dah settle rumah baru start kot. Macammane la nak jadi business woman nih, baru buat kecik2lan, dah serabut..heeeeeee~~
Hero mengecat - Syafik
Hari ni besday dia yang ke 20 tahun.."hepi besday Afik!!" :)

Opss, gambar seksi..
Lokman dan kaler merahnyerr..aaawww!

1 idea?!:

Suziey Ahmad said...

beli umah kt mane? hehe..langsir umah aku tu beli kt nagoya..ade haritu g lunch..skali jln2 kt nagoya terjumpa plak langsir tu..nmpk cam best je merah menyala..rembat je la..heheh..cuba la tgk kt jakel..tp klu nk lagi cun beli siap..aku tgk kt parkson..cantik2 abstract design..tp tu la kena ukur dulu la..sama padan x ngn size sliding door n tingkap kita..

 
Blog Template by Delicious Design Studio