Wednesday, November 24, 2010

Raya Haji 2010 ~part two

Raya Haji dah seminggu abis, aku baru terhenggeh2 nak update ek..semalam aku emo pasal saman parking terus takder mood nak update benda lain..cesssss...
so masa Raya Haji kiteorang balik umah abah, then lepas solat raya ada acara sembelih lembu la, abah suruh kiteorang semua pegi. yang lelaki kena tolong2 potong2 lembu, yang perempuan tlg la potong2 bawang ke, ape ke..tapi aku nih dengan bawak Tia, idakla dapat tolong ape2, tolong tengok aje la..hehehe..lepas zohor ada la jamuan makan tengahri daging korban tu..tapi aku tak stay sampai zohor, coz tak selesa dengan budak2..panas sungguh cuaca hari itu..lokman tapau kan aje sup tulang, makan kat umah aje la.
Malam Raya Haji buat BBQ. aku buat dessert puding jagung & koktail dan puding cokelat. first trial..agak jadi jugak la, sekejap aje licin! banggaaaa aku..hehe..baru aku tau senang giler rupanyer buat puding nih..kehekeh..aku berjaya buat 2 jenis puding. Nanti nak try lagi buat puding berbagai jenis..
First layer - jagung krimer
Dah siap bekukan, lupa nak snap pix, tak sabar nak makan..hehehe..jadi la separuh aje, bukti aku buatt sendiri tau! poyo gilerr! :p
ok, kasik layan gambar aje la, malas nak tulis deret2.. cite dah basi..hehe
Surau kat area Kemuning -kebanyakkan jemaahnyer warga asing..keh keh..adik aku cakap macam beraya kat Indonesia aje..hahahaha :P (kota kemuning byk lagi construction area, itu pasal byk warga asingg..huhuhu)
Diaorang nih pun pandai, potong2 lembu then bahagian batang pinang yg sedapa tu diaorg cepat2 amik utk diaorang..perangai btul!

oh gambar Ummi & Tia wajib ada nih!..hehe..Tia angkut sekali bantal peluk bucukk dia ke surau..haha..

Sessi meratah daging lembu..adik2 laki aku, abg ipar & Lokman

tempat membahagi2 kan daging korban

Kasih Ummi kat Tia..kasik minum susu!!!! :P

Semangat giler!si lokman tu first time join potong daging korban..heeee

oh Ini tok ketua aka Abah aku..kasih arahan terbaik punyerrr!dah biasa jadi pengarah, sampai kat mane2 aje dia nak mengarahh..haihh!

Sempat bergambar bersama adik beradik di surau..keh keh keh..buat macam rumah sendiri plak
haa tu dia Tia menguap besauuu, apa lagii, cabut balik!!
****

Mini BBQ - adik laki aku tertinggal set bbq kat Kerteh, so terpaksa g Mydin beli mini set BBQ nih, RM19 aje..jadi la, sebab kakak dah prepare bahan2 BBQ..hehehe

Acara wajib..lepas makan kenyang2, Scrabble timeeeeee..!
oh, tuan pengarah/abah kalah dengan kakak aku & Lokman..kihkih..muka sangat tak puas hati sebab kalah dengan anak2..hooreeyyy!

SEKIAN

2 idea?!:

FAD RMLN said...

tak sangka org masih main scrabble. educated betul main scrabble bersama keluarga.

lokmanfirajunior said...

hehe..
nnti kite leh ajar anak2 kite main skali..kira2 ala2 mwngajar mengeja & kenal words la kan :D tryy arrrr, sure addicted biler dah tau main..

 
Blog Template by Delicious Design Studio