Friday, November 12, 2010

sakit oh sakit!

Semalam aku EL termasuk hari nih half EL, ni aku baru masuk opis, tapi sebabkan dah pukul 2.45pm baru masuk baru, idak laa nak buat kerja beria kan..hehe, satu jam dah abis untuk godek2 internet (yahoomail, gmail,harian metro, blog2..hehe)..dah tuh tinggal la 2 jam lagi nak balik rumah..haihhhh..

oh cite pasal Tia sakit, asal malam aje temperature naik giler sampai 38.7! huhu, aku sangat la takut..kalau cecah 39 aje memang aku angkut g KJMC depan rumah nih haa..dah 2 malam aku dok monitor dia every 1 hour, sangat la mengantukk & penat plus stress. Tia asyik merengek aje and nak melekat kat badan aku nih..nak buang air pun payah! jangan aku kena penyakit batu karang sudah!..huhuhu..

Memacam petua orang lama aku pakai, semlm lap dengan air asam jawa, tapi still badan tetap panas. pastu pagi tadi aku mandikan dia dengan air beras..memula nangis2 dia kena mandi air sejuk (sejuk biasa aje la, idakk lerr tambah ais), dah lama2 tu baru dia syiokk main air..lepas mandi terus reda panas dia, tapi kejap2 kang dtg la balik suam2 panas dia. Apsal ek biler malam aje panas dia datang tahap melampau??buat orang risau ajekk..huhu..

MIL datang umah malam tadi, dia cakap Tia demam cos nak tumbuh gigi. rasa gusi dia mcm dah keras..tapi tak nampak lagi bayang gigi ke ape..hopefully btul la demam tumbuh gigi, takder la demam lain2 kan..sekarang kan tengah musim budak2 sakit nih..atau mungkin demam sebab perubahan bulan..lagi 2 hari Tia nak masuk 8 bulan. :)

semoga Tia cepat sembuh! :) hope malam nih dah tak tinggi suhu badan dia..Aminn..

nota kaki: akibat anak demam, Ummi dia terlepas nak g Loreal Warehouse..hukhuk..bercita2 nak beli make up baru..kempunan la gamaknyerr..esok pureen warehouse taktau la bleh g ke idak.. :(

Ummi, Tia sakitt..nak tumbuh gigi ek?? :P

Demam2 pun still leh main..

Abah dia hiburkan hati dia..tetiap malam dok mainkan gitar untuk Tia

Boleh lagi buat muka comel, dengan tuala basah kat kepala tu haa..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio