Tuesday, November 16, 2010

My baby is 8 month

Wahhhh Tia Zahraa sudah 8 bulan..si kecik intan payung Ummi dia ni dah besauuuu..sangat2 excited kiteorang bile tengok umur dia makin meningkat tetiap bulan..
Okehh, 10 things about Tia at her 8 month-old :

1)  Dia pandai duduk sendiri,tak payah aku nak sandarkan kat sofa ke, dinding ker.  baru merangkak skit dah duduk, amik barang/toy atas lantai then nak main terus duduk..ah 2)  Keje nak mengutip benda kecik2 atas lantai, then masuk mulut..huhuhu, dah kena monitor btul2 tu kalau tetiba dia diam duduk sorang2 kat celah mane2, sure ada benda dia tengah godek2 tu. Tu pasal aku prefer dia duduk dalam walker. Takder la nak mengutip benda asing aje keje nyer.
3)  Masih lagi minum 3oz sekali minum, tapi malam aje aku buat 4oz..kekadang abis , kekadang mesti tinggal baki1oz aje..ada timing minum gak si kecik nih.
4)   Abah dia cakap dia dah pandai layan music. Lagi2 time abah dia main guitar, tangan dia pun sibuk nak pegang2 tali guitar tu. Abah dia nyanyi dia pun ikut nak nyanyi, tapi bahasa alien dia lah..haha..
5)   Makan 3 kali sehari (bubur, instant cereal, biskut) kuat makan dia nih, tapi aku heran tetap melidi, tang perut aje naik. Hope berat badan dia naik la..
6)  Still manja dengan aku & mommie dia. Ada mood mengada tetiba nak melekat aje, nak tido atas badan la, nak berdukung la..naik letih kekadang tu. Sabar aje la..tak sabar aku marah kan aje la..stress naik kepala..huhuhu.
7)   Dia suka aku nyanyi lagu2 kanak2 tu. Paling suka one little two, little three, little indian (aku tukar ke little cute girl laa kan, ape ke heee nak sebut anak India plak, hehe), twinkle2, London bridge, air pasang pagi, rasa sayang, baa baa black sheep. Haaa, dok la ulang2 sampai dia boring or aku yang boring la for sure..
8)   Minggu lepas baru aku perasan, setiap pagi dia akan bangun lepas aku & lokman bangun siap2 nak g keje. Dia akan main2 dengan aku dulu sampai aku pas kat mommie dia untuk g keje. Elok kat mommie dia terus tido balik.. alahaiii anak, dia nak manja2 dengan parents dia dulu sebab nanti 8 jam tak jumpa. Sanggup bangun pagi2 tu..
9)   Masih lagi ketagih puting. Nak tido mesti ada puting dengan bantal peluk. Kiteorang sangat suka tengok dia peluk bantal, sangat comel. So ke mana aje kiteorang pegi, benda penting adalah bantal peluk & puting dia. Huhu
10) Rambut Tia masih sikittt. Ni mesti kes tak cukur masa kecik2 dulu, sudahnyer aku Lokman sayang nak cukur rambut dia dah, sebab takkan nak botak umur dah 8 bulan..huhu..camne nak buat? Aku sapu dengan baby oil aje la..
Sangat suka orang amik gambar dia..


Last Sunday, pergi kenduri kahwin kawan baik Lokman aka ex-pengapit dia
Tia excited tengok pengantin..

To Adie: thanks babe, aku curikk gambar2 nih dari FB..hehehe :) mintak halalll..

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio