Friday, October 15, 2010

7 mo - crawling timeee!!

Hepi 7 months to my little princess..

Semalm genap dia 7 bulan..dan semalam jugak aku MC..huhu, demam, selsema & batuk. Sangat tak larat nak g keje, sebab terasa kesejukkan air con tahap melampau kat opis buatkan aku takut nak g keje..make my flu worst lah! Pepagi still kena bangun cos Tia dah terjaga, membebel2 non- stop sampai terberak2..dah aku kena bangun, tukar diaper & lap2 badan dia. Lepas settlekan si kecik, aku dah pening2 lalat terus aku pas Tia kat mommie dia..pastu aku bantai tidur selama 3 jam! Huhuhu, pengsan abis..

Dah ok skit, baru la buat2 keje rumah, petang baru g klinik ambik MC. Nak bawak Tia g klinik skali, tapi dia tidur plak..bapak dia kata selsema dia dah kurang..tak payah bawak g klinik..

Oh perkembangan Tia masuk 7 bulan nih...hurmmm tengah berusaha keras untuk merangkak! Semalam dah ada 3-4 langkah, siap aku sempat video record guna hp Lokman. Best giler! Si kecik yang terhegeh2 nak merangkak sambil tergedik-gedik.

Mommie dia dah makin tak larat nak layan kerenah si kecik. Dah asyik mintak dukung memanjang. If tak dapat dia akan menangis non stop. Sanggup eh berpenat2 nangis sampai nampak anak tekak, tapi biler orang dukung aje, automatik terus senyap..huhuh, sungguh la drama queen makcikkk nih...geram ok!

Makan still tak banyak. Ikut selera tekak dia kot..ada masa nak makan..banyak plak tuh. Ada masa 2-3 sudu aje..takper la, as long nak minum susu, still ok lagi. Aku just risau if berat badan dia tak naik aje, mati aku kena lecture dengan nurse plak..hope la next month g klinik  untuk check perkembangan dia, berat dia sampai 7 kilo. Halusss coetttt aje anak aku nih..macam Ummi nyerrr..hehehe..sampai baju yang untuk umur 3 bulan pun dia still lagi pakai yerr.. :P

ape lagi ek development Tia nih...hurmmmm..
  •  Rambut Tia sangat la nipis..ntah ikut sape la ek.family aku semua jenis rambut tebal2.
  •  Kuku Tia cepat panjang, aku kena potong seminggu sekali, if lambat skit aje potong, habis  muka dia luka2 dek kena cakaran sendiri. haihhhh..
  •  Tia masih lagi berak2, tapi najis dah ok..kekadang tak perasan pun dia membuang, takder dah teran2 sampai merah2 muka, dapat tau dia dah berak biler ada bau semacammm..hehe..
  • Maintain kuat membebel dia, ntah ape la dia komel2 sorang2 dia, lagi-lagi lepas bangun tidur & masa mood baik.
  • Tia dah boring dengan semua toys dia..dah tak mau main. huhu, dia suka pada benda2 baru. contoh :-botol bedak, handphone, remote astro & laptop..huhuhu..if kite riba dia masa main laptop, dia pun sibuk2 nak tekan2 keyboard..dah tau ek nak tekan kat mane..sudahnyer Tia aje la main facebook Ummi & Abah..cesss..
  • Dia suka nak mencapai benda2 yang tinggi..pastu suka memanjat. Bantal2 atas katil  dah leh panjat, sudahnyer dah tak berani tinggalkan dia sorang2 atas katil, takut jatuh. Nak manjat sofa, baby cot..akibatnyer 2 kali dia jatuh, tapi nasib baik jatuh atas play mat & soft toys..dia tak nangis langsung, just muka terkujat2 la sekejap..haha.
At this stage, si kesik dah makin melasak nih, double precaution kena amik..kebersihan rumah lagi la kena jaga..takut keje nak mengutip aje karang..huhuhu..makin capekkk Ummi nih tau!


0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio