Friday, October 22, 2010

Meniaga, berniaga...lalala~

Tetiba aku rasa nak berniaga kecik2..online shopping (idak lerr ketuk2 pintu orang..hehe)

Modal ada tapi ciputtt ajelaaa..heheh..tapi nak jugak buat rolling duit..seronok giler tengok orang berniaga sana sini..untung berniaga ni amat berbaloi, plus sangat puas hati kan?? Leh settle hutang piutang lepas tuh..

Sekarang tengah cari benda/barang yang high demand in market...hurmmm, barang ape ek?? since ada anak, tengok blog orang jual2 baju bayi & kanak2 aje..best gilerrr!!kalau boleh semua benda nak beli untuk Tia...just click2, send email then terus dapat barang. mudah kan online shopping nih!! Jadinya aku cenderung nak jual barangan anak-anak..hurmmmm..

Sebelum nak buat business, aku kena google2 sana sini, cari info, cari pemborong etc. Contoh aku g SINI  dan SINI.

Sekarang nih tengah semangat la, jangan la dah lama2 nanti aku malas plak..haihhhhh..buat bisness ni ada risiko jugak. Takut gak kalau rugi. mau nangis 48 jam non-stop! haruuu..

Aku mintak tolong Lokman la jadi penasihat cum tukang promoter nanti..hehehe..bagi komisyen la sesen dua :P

Sape ada idea/pendapat/komen?? Leh share??

Nota kaki: Untuk buat serius online shopping, kita kena register nama company kat SSM, nanti idakkk ler kena kejar dek LHDN. Thanks to Redmummy cos share info. :)

0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio