Saturday, October 16, 2010

Anak Bapak

Masa aku pregnantkan Tia, si Lokman dah tanam memacam angan2 bersama si anak. Semua benda kalau boleh dia nak ajar anak dia..Dari benda remeh2 sampai la ke hobi & cita-cita..aku nih mendengar aje la, dalam hati tertanya jugak, larattt kerrr yang oiii??? tapi dek tak nak hampa kan ke'excited'kan si bapak aku angguk kat aje la..sampai la Tia sekarang dah 7 bulan, abah nyer masih dengan cita2 & angan-angan bersama anak dia..hhehehe..

Angan-angan si bapak dengan si anak dara antaranya ;
Sukan : berenang, badminton, dan golf
Hobi: bermain guitar, bermain scrabble & tidur berjam-jam 
cita-cita : Engineer/ pemain golf antarabangsa/ pemain guitar ala2 yuna?!hah?? apakah??
komen aku sebagai Ummi Tia:
semua di atas saya tiada bantahan, cuma ada pertambahan sket..hobi tia dengan Ummi adalah SHOPPING!! dan bergosssiippppp!!!yeayyyyhhh :P

baru adil!kan? ada la jugak masa bersama bonda berdua2 an..hehe

ape pun, Ummi harap Tia jadi anak yng baik & solehah..minat/hobi & cita2 tu mak bapak leh pupuk/dorong, tapi finally anak tuh yang decide minatnyer nanti..yang penting selagi tidak memudaratkan diri, aku ok jerrrr...
tapi sebenarnyar memang sronok kalau kite ada minat yang sesama anak/ parents/adik beradik yang lain, lagi mesra & rapat hubungan kekeluargaan tuh. macam bapak aku ajar aku main scrabble, badminton, baca buku, golf, swims dll. sampai sekarang aku masih lakukan aktiviti2 di atas dengan adik beradik aku yang lain/kawan2..golf aje aku dah pencen..tak larat, sebab sakit pinggang & muka hitam berkilat jadinya..huhu..if lepas nih abah nak bawak tia g range, aku jadi penasihat tetap aje lah. Dan lagi satu abah cakap bab music abah biar abah ajar Tia, bab mengaji quran Ummi kena ajar Tia..haihhh, mengulat abah nih! Perangai!

nota kaki: entry ini tertulis sebabnye hari ni aku & lokman spend a quality time with tia, and abah today main guitar & karaoke bersama2 tia pagi tadi masa Ummi hang out (breakfast) bersama2 kawan2 lama Ummi..Tia stay with her Abah together2. so cita2 abah bakal terlaksana sedikit demi sedikit. next month nak belikan tia swimming suit..nak campak budak kecik ke dalam pool!!!yeahhh, pelampung kecik lekat kat tangan tuh abah awal2 dah beli masa tia 5 bulan lagi..hehehe..excited!

Abah layan guitar, Tia layan Abah...
Ummi plak nak Tia rajin membaca..sila baca buku, jangan asyik isap puting aje..hehe..


0 idea?!:

 
Blog Template by Delicious Design Studio