Tuesday, December 20, 2011

Benjol Ultraman

Dah la dahi anak aku sememangnyer jendul..ni bertambah pulak dengan benjolan ultraman dia..hahaha..nak tergelak gak aku tengok, tapi pada masa yang sama risau pun ada..
Semalam la makcik kecik nih mengada terlebih, aku nak pakaikan dia diaper, pastu bantai dia tak nak..dok main acah2 dengan aku atas sofa. Aku dah kata jangan main camtuh, nanti jatuh..haaaa, baru beberapa saat aku cakap dia dah terjun dulu..huhu
Gaya terjunan dah main perenang nak terjun dari papan tu kan? haaa, apa lagi, dahi la cecah lantai dulu..menjerit terus budak kecik tuh..aku pun terus la angkat dia..adehhhh..tengok2, dahi dia dah naik benjol..huhuh
Aku sapu gamat, then MIL suruh tuam dengan air suam..bagi kurangkan benjol dia tuh..memula tu naik tinggi fak, aku urut2 skit, haaa kempis la skit.
Kejap aje dia melalak..aku pujuk2, terus diam..bagi susu suruh tidur, tapi terus segar balik..gurau2 dengan dia terus ok. tapi benjolan tetap di situ..

Tu la akibat budak yang lasak. Abah dia cakap dah macam ikan flowerhon (btul ke aku eja?) hahah..memacam gelaran dah mak pak ko kasik Tiaa....
Harap2 la takder effect yang teruk. Aku nak aje bawak dia g klinik, tapi tengok dia dah cergas balik, hopefully semua ok la..
Malam tadi, dia dah tido aku sapu vicks lak..dengan harapan benjol hilang la esok nyerr..

Pagi nih dah kurang skit benjol dia..


nampak tak benjol dia tuh?? hihi , btul2 kat tengah dahi
muka monyok sebab aku sakat dia pagi tadi, otw nak g keje



1 idea?!:

aTy _faRed~ said...

alololo...siannyer..kulit putih melepak kompem ley nampak jelas terang kan benjol tu..muker pon macam jer amik gambo..;p

 
Blog Template by Delicious Design Studio